نفر چهارم دسته سنگین وزن وزنه برداری قهرمانی جهان گفت: از وزنه هایی که در قهرمانی جهان زدم، راضی هستم اما باید تلاشم را دو برابر کنم تا به نقطه خوبی برسم.

علی داودی درباره ی عملکرد خود در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۲ بیان کرد: قطعا همانطور که همه دیدند سطح رقابت در دسته فوق سنگین بسیار بالا بود و فکر می کنم آخرین مرتبه‌ای که وزنه برداران به این شکل در دسته فوق سنگین وزنه زدند، مربوط به المپیک سیدنی بود که سه نفر در یک ضرب بیش از ۲۱۰ کیلوگرم وزنه زدند. در مورد عملکردم نیز باید بقیه بگویند که خوب بوده یا نه اما نسبت به المپیک توکیو و قهرمانی آسیایی بحرین که زمان زیادی هم از آن نگذشته است، افزایش رکورد داشتم. 

او ادامه داد: پیش از این هم گفته بودم که باید تکنیکم را در یک ضرب بهتر کنم و تا ۹۰ درصد بهتر شده بودم. در دوضرب هم نسبت به المپیک و قهرمانی آسیا افزایش رکورد داشتم. من تلاش خودم را کردم اما شانس است و گاهی می‌بینی با وزنه های کمتر به مدال می رسی اما در یک رقابت دیگر با وزنه های بیشتر هم به مدال نمی رسی. وزنه هایی که من زدم (۲۰۲یک ضرب و ۲۴۷ دوضرب) در ۲۰ سال اخیر کم پیش آمده که مدال نباشد. من سعی خودم را کردم و توانم  همین بود. 

داودی در پاسخ به این پرسش که در مورد حرکت دوضرب گفته می شد که اگر وزنه بهتر انتخاب می شد، شانس کسب مدال برنز را از دست نمی دادید؟ تاکید کرد: در حرکت دوضرب، لالایان ارمنی داشت اوت می کرد و برنامه این بود که در صورت اوت وزنه‌بردار ارمنی، وزنه ۲۴۷ کیلوگرم را بزنم و مدال برنز  مجموع را بگیرم. ما اول وزنه ۲۴۵ کیلوگرم را انتخاب کردیم، بعد به ۲۴۶ کیلوگرم افزایش پیدا کرد و در نهایت وزنه ۲۴۷ کیلوگرم انتخاب شد. وزنه بردار ارمنی هم وزنه ۲۴۶ کیلوگرم خود را زد و چون ما سه مرتبه افزایش وزنه داده بودیم، دیگر نتوانستیم وزنه را افزایش بدهیم. برای همین یا نباید بر روی تخته می رفتم و صبر می کردم در حرکت سوم می رفتم یا باید وزنه ۲۴۷ کیلوگرم را می زدم‌. من هم روی تخته رفتم و وزنه را زدم اما مدال نشد چون وزنه بردار سوریه هم همین وزنه را زودتر از من زده بود. حرکت سوم دوضرب را هم که وزنه ۲۵۲ کیلوگرم بود را  نتوانستم بزنم. با این حال خودم از وزنه هایی که زدم راضی هستم. 

نایب قهرمان المپیک توکیو در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنون در تمرینات زیر وزنه ۲۵۲ کیلوگرم رفته بود یا خیر؟ گفت: حقیقتا در این اردو وزنه ۲۵۲ کیلوگرم را نزده بودم چندین مرتبه ۲۴۵ کیلوگرم را زده بودم و یک بار هم بعد از لیگ وزنه ۲۵۰ کیلوگرم را در حرکت قیچی انداختم. 

  داودی در مورد اینکه سطح رقابت ها در فوق سنگین نشان داد که برای کسب مدال باید افزایش رکورد قابل‌توجهی داشته باشد، گفت: واقعا نمی دانم چرا سطح وزنه برداران اینقدر بالا رفت و قبلا اینگونه نبود. من برای هر مسابقه تمام تلاشم را کرده‌ام اما باید بیشتر کار کنم و تمام تلاشم را می کنم که بهتر کار کنم. در یک ضرب باید رکوردم را بالا ببرم و در دوضرب شرایطم به گونه‌ای شده که بهتر وزنه می زنم‌. بقیه حریفان هم تلاش خودشان را می‌کنند و ما باید  تلاشمان را دو برابر کنیم تا به نقطه خوبی برسیم. 

وزنه بردار فوق سنگین ایران در مورد اینکه سجاد انوشیروانی سرپرست فدراسیون عنوان کرد که با حمایت و تمرین بیشتر توانایی رسیدن به رکورد ۴۶۰ کیلوگرم را دارد، تصریح کرد: این صحبت که باید حمایت شویم، خیلی حرفه ای است چون قبلا مسئولان می گفتند که حمایت کرده‌ایم. از این به بعد هم بیشتر از قبل تلاش می‌کنم تا به رکورد خوبی برسم. هیچ موقع دنبال بهانه نبودم و هر زمان که نتیجه خوبی نگرفتم و اشتباه کردم صراحتا گفته ام اما در کل می‌خواهم این را بگویم که اگر حمایت شویم، وضعیت خیلی بهتر می‌شود. وزنه بردار تا یکجایی باغیرت خود  می تواند جلو می رود. آقای انوشیروانی خیلی خوب حمایت کرده است اما بقیه مسئولان خیر. من می دانم که مدیرکل استان های دیگر از ورزشکاران خود حمایت می‌کنند اما در استان تهران هیچ گونه حمایتی از من نشده است و به نظر می‌رسد که خیلی ورزش قهرمانی را درک نمی کنند. وقتی آقای انوشیروانی آمد، اوضاع بهتر شد و همه شرایط را قبل از قهرمانی جهان فراهم کرد. اگر همه مسئولان بخواهند به همین شکل حرفه‌ای فکر کنند، وضعیت نه تنها برای من بلکه برای همه ورزشکاران بهتر می شود. 

او در مورد افرایش رکورد نیز بیان کرد: من قبلا رکورد ۲۰۷ در یک ضرب و ۲۵۶ در دوضرب در تمرینات زده بودم اما پس از آن آسیب دیدگی کتف برایم پیش آمد و دچار زانو درد شدم و من را عقب انداخت و چون قبلا به این وزنه ها رسیده ام بنابراین دوباره راحت تر می توانم آنها را بزنم.