سخنگوی وزارت امور خارجه گفت:یکی از وجوه شخصیتی حاج قاسم عزیز، توان ایشان در قدرت ملی و بین المللی در جبهه مقاومت است. همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند که حاج قاسم درعین واحد شخصیتی ملی و وحدت ساز بود و توان قدرت سازی برای کشور و شخصیت فرا جناحی داشت.

ناصر کنعانی روز شنبه در «میزگرد تخصصی مبارزه با تروریسم و افراطی گری در منطقه غرب آسیا» که با تمرکز بر اقدامات سردار رشید اسلام و ایران شهید قاسم سلیمانی در مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه برگزار شد، گفت: شخصیت حاج قاسم، شخصیت چند بعدی است و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، شخصیت چند بعدی و مکتب ایشان قابل مطالعه است.

وی افزود: یکی از وجوه شخصیتی حاج قاسم عزیز، توان ایشان در قدرت ملی و بین المللی در جبهه مقاومت است. همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند که حاج قاسم درعین واحد شخصیتی ملی و وحدت ساز بود و توان قدرت سازی برای کشور و شخصیت فرا جناحی داشت. هم در حوزه بین المللی می توانست برای اسلام و منطقه و کشور قدرت سازی کند.

وی افزود: زندگی و شهادت حاج قاسم هر دو قدرت ساز بود به نحوی که نظام سلطه حاضر شد آشکارا ایشان را به شهادت برساند چرا که شخصیت ایشان دیگر برای نظام سلطه قابل تحمل نبود. حتی شهادت ایشان هم قدرت ساز بود و همه دیدیم که در تشییع پیکر وی چگونه قدرت ساز شد.

کنعانی ادامه داد: ابعاد وجودی این قدرت بزرگ همچنان برای جبهه مقاومت تولید قدرت می کند و در واقع حاج قاسم چهره بین‌المللی جبهه مقاومت بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: از نظر محاسبات دشمن، هزینه ترور حاج قاسم کمتر از تحمل شخصیت قدرت ساز او بود؛ به همین دلیل اقدام به ترور او کردند.