وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: مورد خاصی برای افشا اطلاعات آزمون‌ها وجود ندارد و امکان بازدیدفرآیند طراحی سوال تا اجرا برای اصحاب رسانه و مسوولان شورای انقلاب فرهنگی فراهم است.

یوسف نوری در حاشیه حیاط دولت و در جمع خبرنگاران گفت:‌ برای آزمون دی ماه که بیش از ۱۵۰ هزار نفر شرکت کردند و داوطلبان با سابقه تحصیلی هم در این آزمون حضور دارند،‌ تدابیر لازم دیده شده و از امکانات سازمان سنجش برای حوزه‌ها استفاده شده است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: موارد خاصی که بر خلاف دستور عمل امتحانات باشد یا سبب افشا شود در این باره وجود ندارد. همچنین دوستان شورای عالی انقلاب فرهنگی از فرآیند طراحی سوال تا اجرا بازدید کردند و نامه‌ای هم به اصحاب رسانه و نهادها ناظر داده شده تا برای اطمینان در طول مدتی که تا برگزاری آزمون دی ماه باقی مانده از فرآیند طراحی سوال تا اجرا در حوزه‌های امتحانی بازدید کنند.

وی خاطرنشان کرد: به طور طبیعی در امتحانات اتفاقاتی مانند نگاه کردن از برگه دیگری یا همراه آوردن وسایل ممنوعه رخ می‌دهد، ولی در موارد خاص که چنین اتفاقاتی رخ داده برابر قوانین و مقررات امتحانی،‌ با دانش آموزان برخورد شده است. البته اخباری که در شبکه‌ها اجتماعی پخش می‌شود سبب شده دانش آموز دچار فشار روانی شده و بر برآیند کاری آنها اثر بگذارد تا نتوانند آزمون را با موفقیت انجام دهند.