وزیر کشور در بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز گفت: مهمترین عامل برای ساختن جامعه برتر و جامعه اسلامی، توسعه، ترویج و همگانی شدن نماز است.

 احمد وحیدی در بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز که امروز پنجشنبه در سالن غدیر وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به وقایع کشور بیان داشت: با نگاهی به اغتشاشات اخیر متوجه می‌شوید مشکل بزرگی که جوانان داشتند، قطع ارتباط معنوی با خدا، هجمه دشمن، ترویج فرهنگ منحط غربی و نیز بی‌هویت‌سازی بود، لذا هر جایی که آثار کمبود نماز و ارتباط با خدا را می‌بینیم، شاهد چالش‌هایی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: امر نماز باید در وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی ما جدی گرفته شود. این نهضتی که ستاد اقامه نماز پیش گرفته است، ثمرات بزرگی به همراه دارد. همگان مکلفیم در ترویج نماز اقدام کنیم که اگر انجام ندهیم، در پیشگاه خداوند مؤاخذه می‌شویم.

وزیر کشور تاکید کرد: در زمانه‌ای هستیم که دشمن علیه ما بسیج شده و دین‌ستیزی را پیشه راه خود کرده است. نمونه‌اش همان نشریه معلوم‌الحال فرانسوی است. در چنین شرایطی با چه ابزاری بهتر از معنویت و نماز می‌توانیم به تقابل با دشمن بپردازیم؟ با چه گفتاری و با چه رفتاری و چه روش‌هایی می‌توانیم به تبلیغ امر نماز بپردازیم؟ اصولاً کار فرهنگی با چه روش و ادبیاتی باید انجام شود؟ درباره اینها باید فکر کنیم.

وحیدی درباره چالش مساجد کشور و وضعیت برخی از آنها گفت: تعداد قابل توجهی از مساجد ما امام جماعت ندارد و ‌متاسفانه عادت کردیم در مسجد را می‌بندیم؛ یعنی با عادت‌ها و رویه‌هایی مواجه هستیم که معلوم نیست از کجا نشأت گرفته است.

وی افزود: استانداران و بخشداران و همگان مکلفند به ترویج نماز اقدام کنند. البته کاری که برعهده ما قرار گرفته، این است که امام جماعت محل استقرار می‌خواهد که این را باید حل کنیم. یعنی زمینه استقرار امام جماعت را فراهم کنیم تا نماز در مسجد برگزار شود. این مسئله را از روستاها و شهرها تا هر نقطه دیگری پیگیری می‌کنیم. هر کدام از مؤمنان احساس کردند در مجموعه‌ای نسبت به نماز کوتاهی می‌کنند، به ما گزارش کنند و بدانید که ملاک ارزیابی ما در پذیرش مسئولیت‌ها امر نماز است.

وزیر کشور به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در خصوص ضرورت ترویج فرهنگ نماز اشاره کرد و افزود: معظم له همواره بر فراگیرشدن نماز در جامعه تاکید دارند.