معاون وزیر کار با بیان اینکه مهارت‌های حرفه‌ای هر پنج سال باید بر مبنای تکنولوژی‌های جدید به‌روز شوند، ایجاد مجتمع‌های مهارتی در اتاق‌های تعاون را در تربیت نیروی ماهر و متخصص موثر خواند.

غلامحسین حسینی نیا مهارت ‌آموزی و مشاغل آینده و آینده مشاغل را سه رویکرد مهم این سازمان برشمرد و افزود: توجه به آموزش‌های مهارتی یکی از شاخص های بارز مدیران آینده‌نگر و تحول گراست و در این راستا ایجاد جریان ملی مهارت آموزی، توسعه کیفیت آموزش‌های مهارتی به منظور رشد اقتصادی پایدار و منطبق با نیاز بازار کار و تربیت نیروی انسانی ماهر و توانمند را در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه سرمایه انسانی دارای صلاحیت حرفه‌ای و شایستگی‌های لازم ضرورتی انکارناپذیر در حوزه مشاغل آینده است، تاکید کرد: در جوامع در حال توسعه و توسعه یافته یکی از مهمترین عناصر در ارتقای بهره‌وری و کیفیت تولید سرمایه‌های انسانی است، به همین منظور بالا بردن سطح مهارت منابع انسانی و کارگران در سطوح مختلف نقش موثری در ایجاد ارزش افزوده و افزایش کیفیت محصولات دارد.

به گفته رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، مهارت‌های حرفه‌ای هر پنج سال باید بر اساس تکنولوژی‌های جدید به روز شوند و در این راستا سازمان فنی و حرفه ای در کنار مهارت‌های سخت، مهارت‌های نرم را هم مدنظر قرار داده است.

حسینی نیا در عین حال به ظرفیت بالای بخش تعاون اشاره کرد و گفت: با توجه به سهم بسزای بخش تعاون در رشد و توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال مولد و پایدار و تولید ناخالص داخلی، راه‌اندازی مجتمع‌های مهارتی در اتاق‌های تعاون می‌تواند به تربیت نیروی متخصص و ماهر کمک کند.