مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام گفت: اولین اقدام ایمنی موثر قبل از راه اندازی اولیه سیستم گرمایشی ، بررسی کامل مسیر دود کش است که در سال‌های اخیر دلیل بیشترین آمار حوادث در ابتدای فصل سرد بوده است.

«عباس شمس اللهی» اظهار کرد: با توجه به برودت هوا و شروع فصل سرما لازم است تمام مشترکین قبل از راه اندازی وسایل گرمایشی خود، با رعایت توصیه های ایمنی مانع بروز حوادث ناگوار شوند.

وی گفت: اولین اقدام ایمنی موثر قبل از راه اندازی اولیه سیستم گرمایشی ، بررسی کامل مسیر دود کش است که در سال‌های اخیر بیشترین آمار حوادث در ابتدای فصل سرد را شامل شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام تاکید کرد: استفاده از کلاهک H، نصب توری بر روی کلاهک یا خروجی دود کش ، بررسی و اطمینان از باز بودن مسیر دود کش از راه‌های اطمینان از ایمن بودن مسیر دود کش است.

شمس‌الهی تصریح کرد:  شرکت گاز استان ایلام در راستای مسئولیت های اجتماعی خود در مقابل مشترکین و کاهش آمار حوادث، اقدام به ارائه و انتشار هشدارهای ایمنی در مصرف گاز از طرق مختلف از جمله انعقاد قرارداد با صدا و سیمای استان،درج اطلاعیه و هشدارها در وب سایت شرکت، انتشار و توزیع هشدارهای ایمنی در فضای مجازی استان کرده است.

وی از انجام این فعالیت از طریق درج هشدار در پیامک قبوض خبر داد و گفت: با تلاش و کوشش همکاران ما در شرکت، خوشبختانه در سنوات قبل کمترین میزان آمار حوادث منجر به فوت ناشی از گاز را در کشور را داشته ایم.

 شمس‌الهی ضمن اعلام آمادگی کارکنان شرکت برای ورود به فصل سرما، از انجام تعمیرات پیشگرانه تأسیسات و تجهیزات فنی شرکت خبر داد و افزود : مشترکین گرامی ضمن ضرورت توجه به رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گاز سوز، صرفه جویی در مصرف گاز و رعایت دمای رفاه در محیط (۲۱- ۱۸درجه سانتیگراد)، همکاران ما را در تأمین پایدار و ایمن گاز در سایر نقاط استان و کشور همراهی کنند.