وزیر راه و شهرسازی گفت: این وزارتخانه موافق افزایش شناورهای گردشگری بوده زیرا هرچه شناورهای تفریحی در کشور بیشتر شود، خروج ارز نیز کاهش پیدا می‌کند.

مهرداد بذرپاش در نشست ویدئو کنفرانسی با ستاد خدمات سفر هرمزگان افزود: این استان باید برنامه مدونی برای توسعه گردشگری در جزایر و اضافه کردن تعداد جزایر مقصد گردشگری داشته باشد، جزایرِ مقصد گردشگری در هرمزگان باید افزایش یابد که در این راستا هر کاری همچون توسعه و یا ساخت اسکله‌ها لازم است را انجام دهیم.

وی ادامه داد: بنابراین از استانداری هرمزگان تقاضا داریم نامه‌ای با این مضمون به وزارت راه و شهرسازی ارسال کرده تا این موضوع در دولت و مجلس پیگیری شود.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: هرمزگان در حوزه بندری و گردشگری دریایی در سال‌جاری رکوردهای خوبی ثبت کرد به نحوی که افزون‌بر سه میلیون و ۶۶۴ هزار نفر مسافر با شناورهای مسافری به جزایر رفته و ۲ میلیون و ۸۳۲ هزار گردشگر دریایی از شناورهای تفریحی استفاده کردند و همچنین حدود ۶۶۰ هزار دستگاه خودرو نیز جابه‌جا شد.

بذرپاش ابراز کرد: هرمزگان از نظر دریایی در سالجاری رشد ۱۲ درصدی را در پنج جزیره مقصد سفر و گردشگری تجربه کرده که این به دلیل موقعیت و ظرفیت‌های منحصر به فرد آن است.

وی گفت: وزارت راه و شهرسازی موافق افزایش ظرفیت شناورهای گردشگری بوده و هرچه می‌توان باید از ظرفیت تولید داخل برای این منظور استفاده کرده و موافق وارد کردن شناورهای دسته دوم تفریحی نیز هستیم.

بذرپاش افزود: هرچه شناورهای تفریحی در کشور توسعه یابد از ارز بری و خروج ارز از کشور می‌کاهد و بیشتر می‌توان از این ظرفیت در کشور استفاده کرد.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص نقاط حادثه خیز استان نیز گفت:‌ دستور رفع نقاط حادثه خیز محور لار – کهورستان صادر و عملیات اجرایی آن نیز آغاز شده است.

وی اشاره کرد: موضوع نقاط حادثه خیز بندرلنگه به پارسیان را نیز دنبال می‌کنیم تا این مشکل برطرف شود.