خبرگزاری سبأ یمن اعلام کرد، اعضای هیئت سعودی و عمانی که در صنعا به سر می‌برند روز یکشنبه با رئیس شورای عالی سیاسی یمن در دولت صنعا در کاخ ریاست‌جمهوری ملاقات کردند.

 در این دیدار مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن ضمن استقبال از حضور دو هیئت سعودی و عمانی در کشورش گفت: ملت یمن از تلاش‌های میانجی‌گرانه که عمان برادر انجام می‌دهد و نقش مثبت آن در نزدیک کردن دیدگاه‌های دو کشور و تلاش‌های صورت گرفته برای تحقق صلح شرافتمندانه‌ای که همه مردم یمن خواهان آن هستند، تقدیر و تشکر می‌کنند.

المشاط بر موضع ثابت انصارالله در قبال صلح عادلانه و عزتمندانه که مردم یمن خواهان آن هستند و می‌خواهند این صلح آرزوهای آنها در آزادی و استقلال را محقق کند، تاکید کرد.

از سوی دیگر، رئیس هیئت سعودی از برادران خود در عمان به دلیل نقش مهم‌ و تلاش‌های بسیارشان در چارچوب برقراری صلح در یمن و اصرارش بر حمایت از صلح و ثبات در یمن تشکر کرد.

در این راستا منابع به رویترز گفتند، مذاکرات بین عربستان و انصارالله بر بازگشایی بنادر تحت کنترل انصارالله و فرودگاه صنعا به شکل کامل و نیز پرداخت حقوق کارمندان دولتی و تلاش‌ها برای بازسازی‌ها و تعیین جدول زمانی برای خروج نیروهای خارجی از کشور متمرکز بود.

خبرگزاری سبأ همچنین آورده است،‌ دو طرف درباره توقف اقدامات خصمانه و لغو محاصره بنادر یمن که توسط عربستان انجام گرفته، صحبت خواهند کرد.

دو هیئت سعودی و عمانی در ساعات پایانی شامگاه شنبه وارد صنعا شدند. این سفر به احراز پیشرفت در مذاکرات بین ریاض و صنعا به واسطه گری عمان و نیز به موازات پیشرفت در تلاش‌های صلح سازمان ملل اشاره دارد.