وزیر انرژی دولت رژیم صهیونیستی در سخنانی از ادامه مذاکرات با لبنان درباره ترسیم مرزهای دریایی میان دو طرف خبر داد.

یووال اشتاینیتس، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) پس از برگزاری نخستین دور از مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و این رژیم در ناقوره اعلام کرد که هیئت رژیم صهیونیستی به مذاکره با لبنان در این زمینه ادامه خواهد داد.

وی در این باره گفت که به منظور فراهم شدن فرصت ترسیم مرزها به هیئت مذاکره کننده رژیم صهیونیستی اجازه ادامه مذاکرات با لبنان را داده است

بعد از چند سال از میانجیگری آمریکا، امروز در مقر نیروهای حافظ صلح سازمان ملل(یونیفل) در ناقوره در جنوب لبنان، نخستین دور مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی با نظارت واشنگتن برگزار شد.

اولین جلسه بیش از یک ساعت طول کشید، که با اظهارات هماهنگ کننده سازمان ملل متحد در لبنان، دستیار وزیر خارجه ایالات متحده در امور خاور نزدیک، رئیس هیئت لبنان و رئیس هیئت اسرائیلی همراه بود.

این جلسه به دور از چشم رسانه‌ها و تحت نظارت سازمان ملل و با میانجیگری آمریکا برگزار شد و لبنان با گرفتن هرگونه عکس یادگاری از این جلسه مخالفت کرد.

لبنان و رژیم صهیونیستی اوایل ماه میلادی کنونی به توافقی درباره آغاز مذاکرات با نظارت سازمان ملل در شهر مرزی ناقوره دست یافتند.