وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گفت: از سوی دولت وعده‌ای برای تجهیز بیمارستان در اندونزی داده نشده و صادرات تجهیزات پزشکی به این کشور در دستور کار است.

بهرام عین‌اللهی،وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه نشست روز چهارشنبه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره وضعیت جذب گردشگران سلامت اظهار داشت: به ۲۲۰ مرکز مجوز دادیم که بتوانند گردشگران سلامت را خدمات دهند و تقریبا همه استان ها را درگیر کردیم و بخش های مجزای برای این حوزه در نظر گرفته شده است.

عین‌اللهی با اشاره به ظرفیت بیمارستان حضرت مهدی که چندی پیش از سوی رییس جمهور افتتاح شد گفت: این بیمارستان از پیشرفته‌ترین بیمارستان‌های کشور است که تحمل ۹ ریشتر زلزله را دارد.

وزیر بهداشت با اشاره به تولید تجهیزات پزشکی در کشور افزود: ۴۰درصد تجهیزات پزشکی در کشور را از تولیدات دانش بنیان استفاده می‌شود.

عین اللهی با اشاره به صادرات تجهیزات پزشکی به کشور اندونزی بیان داشت: خبر اشتباهی در این مورد منتشر شد و اعلام کردند که ده بیمارستان در اندونزی از سوی ایران تجهیز می شود درصورتیکه ما هیچ قولی در این زمینه ندادیم و بحث صادرات است و از افتخارات ایران است که تجهیزات پزشکی صادر می کند.