رییس جهاد کشاورزی استان تهران گفت: ۴۲ طرح تولیدی و عمرانی بخش کشاورزی با اعتباری بالغ بر ۱۸۵ میلیارد تومان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی (۲۱ تا ۲۷ خرداد) در استان تهران افتتاح می‌شود.

«جبرئیل برادری» روز چهارشنبه در حاشیه بازدید  با بیان اینکه این پروژه‌ها با شعار محوری جهاد کشاورزی، امنیت غذایی و گشایش در سفره مردم بهره برداری می‌شود، افزود: با بهره برداری از این پروژه‌ها امکان اشتغالزایی برای ۸۵۱ نفر در بخش کشاورزی استان تهران فراهم می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران اظهار داشت: از این تعداد ۲۷ طرح در زیر بخش‌های آب و خاک، ۸ طرح در توسعه کشت گلخانه‌ای و باغات، ۵ طرح در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی و ۲ طرح مربوط به حوزه شیلات و آبزیان است.

وی تصریح کرد: بهره برداری از این پروژه‌ها در ارتقای بهره‌وری، عملکرد و اشتغالزایی بخش کشاورزی تأثیر بسزایی دارد تا جایی که ۱۱۰۰ تن تولیدات این بخش افزایش می‌یابد.

برادری گفت: اجرای این پروژه‌ها در حوزه صرفه جویی منابع آبی نیز تأثیرگذار خواهد بود یکی از رویکردها ما توسعه کشت‌های گلخانه‌ای است که با توجه به شرایط اقلیمی الزام داریم که کشت را از فضای باز به فضای کنترل شده انتقال دهیم.

به مناسبت هفته جهاد کشاورزی (۲۱ تا ۲۷ خرداد) یک هزار و ۵۲۶ طرح عمرانی، تولیدی و اشتغالزای بخش کشاورزی با سرمایه‌گذاری ۷۶ هزار و ۹۴۵ میلیارد ریال در سراسر کشور افتتاح می‌شود.

استان تهران به لحاظ تولید پنج درصد تولیدات کشاورزی کشور را دارد، در حالی که استان تهران تنها ۱.۲ درصد اراضی کشور (۱۸۷ هزار هکتار) به خود اختصاص داده است.

جایگاه ۹ تولید کشاورزی استان تهران در سبزی و صیفی، گل شاخه بریده، قارچ خوراکی، گیلاس و ظرفیت فراورده‌های لبنی، ذرت علوفه‌ای، شیرخام، ماهیان زینتی، سیب درختی و جوجه یکروزه رتبه اول تا هفتم را به خود اختصاص داده است.