استاندار زنجان گفت: با توجه به پتانسیل‌های استان، ایجاد بازارچه زیتون حق زیتون‌کاران است.

فتح‌الله حقیقی ظهر امروز (۲۷ مهر) در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش ‌خصوصی، اظهار کرد: به خاطر شرایطی که پس از شیوع کرونا به وجود آمده، با اقداماتی که منجر به تجمع عمومی و رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی، برخورد می‌شود.

این مسئول با اشاره به برگزاری جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، ادامه داد: برگزاری این نشست‌ها اهمیت بالایی برای حل مشکلات بخش خصوصی دارد ولی متاسفانه برگزاری این جلسات از آنچه که پیش‌بینی شده، عقب است. باید تاکنون ۹ جلسه برگزار می‌شد که ۴ جلسه برگزار شده است.

وی با بیان اینکه، به دنبال حل مشکل بخش خصوصی هستیم، ولی اینکار به‌صورت نمایشی نخواهد بود بلکه اقدامات به‌صورتی خواهد بود که به نفع استان باشد، افزود: حل مشکل بخش‌خصوصی نیازمند همکاری خود این بخش است و سنگ‌اندازی برخی در این امور سبب نمی‌شود که پیگیری‌ها انجام نشود.

استاندار زنجان در رابطه با راه‌اندازی بازارچه عرضه زیتون در استان، تصریح کرد: استان زنجان قطب تولید زیتون و روغن زیتون در کشور است؛ به‌طوری‌که سهم ۴۰ درصدی در تولید روغن زیتون دارد.

حقیقی یادآور شد: باید یک بازارچه فروش محصولات زیتون در استان ایجاد شود و برای این بازارچه، مجوز ایجاد مجتمع‌های رفاهی را نخواهیم داد؛ ولی موضوع ایجاد بازارچه زیتون متفاوت از آن است و ما به دنبال ایجاد مرکز لجستیک هستیم و ایجاد بازارچه عرضه و فروش محصولات زیتون می‌تواند در همین راستا ایجاد شود.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با اشاره به مشکل تامین آب اراضی شیب‌دار طارم، خاطرنشان کرد: موضوع حل مشکل اختصاص آب به اراضی شیب‌دار و باغات زیتون طارم با جدیت در حال پیگیری است و نیاز به تامین برق این اراضی را حل کرده‌ایم و منتظر اختصاص آب از سوی وزارت نیرو هستیم تا به طور کارشناسی این معضل حل شود.

در ادامه اسماعیل افشاری مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای زنجان، اظهار کرد: برای تامین حق‌آبه اراضی شیب‌دار طارم مهلتی در نظر گرفته شده ولی این شرکت موافق تامین آب این اراضی به ازای کاهش آب در منطقه طارم نیست.