وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم همکاری و مشارکت بیشتر انجمن‌های علمی و پزشکی، فعالیت آنان را برای این وزارتخانه فرصتی طلایی توصیف کرد.

 دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه برگزاری نشست روسای انجمن های علمی گروه پزشکی با اشاره به حضور بیش از ۱۰۰ نماینده انجمن های علمی در این جلسه، نشست امروز را  از بهترین و پرشورترین جلسات هم اندیشی علمی خواند و گفت: وزارت بهداشت بیشترین تعامل را با متخصصان و انجمن‌های علمی دارد؛ چرا که حدود ۳هزار عضو هیأت علمی در بوردهای مختلف مشغول به فعالیتند و  در قالب ۲۰۰ انجمن علمی فعالیت می‌کنند.  

وی تصریح کرد: آموزش مداوم، بازآموزی، برگزاری کنگره‌ها و همایش‌ها  ازجمله عرصه‌های فعالیت انجمن‌های علمی است و روسای ۲۴ انجمن علمی را بانوان تشکیل می‌دهند که در آینده در این زمینه جهش نیز خواهیم داشت.  

وزیر بهداشت ضمن دعوت از فعالان انجمن‌های علمی برای مشارکت در سایر حوزه‌های مورد نیاز و کاربردی از جمله درمان‌های پیشرفته همچون سلول درمانی، پیوند مغز و استخوان، دارو و تجهیزات دارویی عنوان کرد: برنامه درسی، اساس کار انجمن‌های علمی است که بر اساس معلومات و مهارت‌های خود فعالیت می‌کنند.  

بنابر اعلام وزارت بهداشت، عین‌اللهی اشاره ای نیز به دیپلماسی علمی داشت و عنوان کرد: نخبگان سرمایه‌های بزرگ ما هستند که باید آنها را حفظ کنیم و در همین مسیر باید دیپلماسی علمی را ارتقا دهیم.