فرمانده سپاه کربلا ارزش مجموع کمک های مردمی در قالب مرحله دوم نهضت کمک های مومنانه را در استان ۹۸ میلیارد تومان ذکر کرد.

 سرهنگ سیاوش مسلمی صبح دوشنبه در مراسم مرحله سوم نهضت کمک مومنانه در ساری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم و بازگشتت پیکر مطهر پنج شهید مدافع حرم تازه تفحص شده، اظهار داشت: شهدای مدافع حرم خون و روح جدیدی در رگ‌های مردان بزرگ ولایتمدار استان دمیدند و سبب افزایش روحیه شدند.

وی با تاکید براینکه تداوم و گسترش ویروس منحوس کرونا چالش‌ها وتبعات زیادی در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی و معیشتی برای نیازمندان و افراد آسیب پذیر ایجاد کرده است، اظهار داشت: در ایران اسلامی با رهبری مقام معظم رهبری و اجرای نهضت کمک مومنانه سبب تقویت روحیه همدلی شد.

وی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری در کمک رسانی مردم به همنوع، انفاق و حمایت از نیازمندان، ادامه داد: در مرحله اول نهضت کمک مومنانه در استان مازندران با تشکیل قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) ۳۰۵ هزار از خانوارهای آسیب دیده تحت پوشش قرار گرفتند.

سرهنگ مسلمی یادآور شد: در این مرحله ۱۲۵ میلیون تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم جمع آوری و به نیازمندان اهدا شد و در پی این رزمایش که سبب دلگرمی نیازمندان و خوشنودی نایب امام زمان (عج) شد، مرحله دوم کمک مومنانه شکل گرفت.

فرمانده سپاه کربلا یادآور شد: در مرحله اول از عید قربان تا عید غدیر ۱۰۳ هزار خانوار تحت پوشش قرار گرفتند و جمع کمک نقدی و غیرنقدی ۳۸ میلیارد تومان بوده است و در مرحله دوم در دهه اول محرم ۱۰۵ هزار خانوار تحت پوشش قرار گرفتند و ۳۲ میلیارد تومان کمک‌های مردمی جمع آوری شد.

وی افزود: در مرحله سوم نهضت کمک مومنانه در دهه آخر صفر ۵۸ هزار و ۵۰۰ نفر تحت پوشش قرار گرفتند و تاکنون ۲۱ میلیارد تومان کمک‌های مردمی جمع آوری شده است.

فرمانده سپاه کربلا یادآور شد: در مرحله دوم نهضت کمک‌های مومنانه در مجموع تاکنون ۹۸ میلیارد تومان کمک‌های مردمی جمع آوری و بین نیازمندان توزیع شده است.

وی گفت: امروز چهار هزار بسته کمک مومنانه و معیشتی با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در سطح استان توزیع می‌شود و همچنین ۱۱۴ سری جهیزیه با اعتبار ۳۵ میلیارد ریالی نیز تهیه و توزیع می‌شود.