بر اساس گزارش یک نشریه انگلیسی، بوریس جانسون بنا به گفت چند قانونگذار محافظه کار پارلمان این کشور قصد دارد تا بهار آتی از سمتش به عنوان نخست وزیر استعفا دهد و دلیل این استعفای او دریافت حقوق کم است!

به نوشته میرور، قانونگذاران محافظه کار پارلمان انگلیس معتقدند بوریس جانسون که قبلا به عنوان ستون نویس روزنامه ۲۳۰۰۰ پوند در ماه درآمد کسب کرده، میخواهد تا شش ماه دیگر و بعد از به سرانجام رساندن بریگزیت از سمتش کنار برود.

آنها اظهار کردند، جانسون به طور خصوصی از اینکه نمی‌تواند با حقوق نخست وزیری معادل ۱۵۰۴۰۲ پوند در سال زندگی کند شکایت کرده است.

با این حال گمان برده می‌شود او نخست خواستار یک مدت شش ماهه دیگر برای به سرانجام رساندن بریگزیت و همچنین مشاهده عبور انگلیس از بحران همه گیری بیماری است.

بر اساس این گزارش، او به ترزا می، نخست وزیر قبل از خود که بعد از کنار رفتن از نخست وزیری در سال گذشته میلادی، توانسته بیش از یک میلیون پوند از سخنرانی درآمد داشته باشد حسودی می کند.

جانسون معتقد است که می توانست دست کم دو برابر آن را به دست بیاورد.

جانسون کمی قبل از رسیدن به نخست وزیری  ۱۶۰۰۰۰ پوند را در یک ماه از دو سخنرانی به دست آورد. او همچنان به عنوان ستون نویس منظم روزنامه ۲۳۰۰۰ پوند در ماه درآمد کسب می کرد.

یک قانونگذار گفت: بوریس دست کم شش فرزند دارد که برخی شان انقدر سنشان کم هست که نیاز به کمک مالی داشته باشند.

وی افزود: او همچنین بر اساس توافق طلاقی که با همسر سابقش مارینا ویلر داشته، باید مبلغ قابل توجهی نیز به او پول بدهد.

جانسون همچنین باید به فکر آینده تحصیلی پسر شش ماهه اش ویلفرد هم باشد.
از میان نخست وزیران سابق انگلیس، دیوید کامرون ۱۲۰۰۰۰ پوند برای یک سخنرانی به دست آورد و تونی بلر بر طبق برآورد ۲۲ میلیون پوند از سخنرانی ها و مشاوره دادن درآمد داشته است.

هم اکنون فعالیتهایی در پشت صحنه در زمینه رقابت جانشینان احتمالی جانسون در نخست وزیری مطرح است. پنج نامزد جانشینی وی عبارتند از ریشی سوناک، وزیر دارایی، دومینیک راب، وزیر امور خارجه، ماکل گوو، رئیس دفتر کابینه، جرمی هانت، وزیر بهداشت سابق و پنی موردانت، وزیر دفاع سابق.