وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت در تلاش است تا از صنایع کوچک و ضعیف در راستای توسعه حمایت کند.

 عباس علی آبادی در حاشیه نمایشگاه روایت خدمت در نمایشگاه بین المللی تهران در خصوص بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان تصریح کرد: قانون با تبصره ۱۸ تلاش می کند صنایع کوچک و صنایع ضعیف را حمایت کند و سیاست ها برای توسعه بخش‌ها تنظیم شده است.

وی در رابطه با صنعت فرش با تاکید بر اینکه باید به سمت بهره وری حرکت کنیم، تصریح کرد: به این معنا که یک کارگر ایرانی پس از ساعت ها گره زدن بر فرش نباید دستاورد خود را به قیمتی ارزان بفروشد بلکه با ارتقا کیفیت به توسعه کیفی دست خواهیم یافت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: تنها نباید به توسعه کمی پرداخته شود البته توسعه کمی را در شرایط مناسب باید مورد توجه قرار دهیم.

علی آبادی تاکید کرد: باید با تلفیق، حفظ و تداوم حوزه هنر در فرش، ارزش افزوده در این صنعت را افزایش دهیم در این زمینه برنامه ریزی ها و سیاست هایی در نظر گرفته شده که اعلام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: نباید با ورود فرش به عرصه صنعت، هنر را از آن حذف کنیم زیرا آن چیزی که ارزش افزوده فرش را بیشتر می کند هنر است که ایران در این بخش سرآمد است.

نمایشگاه روایت خدمت از چهارم تا هفتم شهریور از ساعت ۸ تا ۱۵ به مدت ۴ روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران میزبان مردم خواهد بود.

در این نمایشگاه بیش از ۳۰ غرفه و دستگاه اجرایی به معرفی دستاوردها و اقدامات دوساله خود در دولت سیزدهم پرداخته‌اند.