در هفته منتهی به ۱۰ شهریور امسال، ۲ میلیون و ۸۴۹ هزار و ۳۴۳ تن انواع کالا و محصول به ارزش ۲۶.۴ هزار میلیارد تومان در بازار فیزیکی بورس کالای ایران دادوستد شد که نسبت به دو هفته قبل، افزایش ۱۰.۶ درصدی در حجم و ۱۱ درصدی در ارزش را شاهد بود. سیمان، سنگ آهن، فولاد و آهن اسفنجی سنگین وزن های تالار صنعتی و معدنی و وکیوم باتوم، مواد پلیمری و قیر سنگین وزن های تالار پتروشیمی و فرآورده های نفتی بودند.

تالار محصول‌های صنعتی و معدنی شاهد معامله ۲ میلیون و ۲۷۲ هزار و ۳۱۵ تن انواع کالا و محصول به ارزش ۱۵ هزار و ۴۱۴ میلیارد تومان در هفته گذشته بود.

در این تالار یک میلیون و ۲۱۶ هزار و ۳۱۵ تن سیمان، ۵۹۰ هزار تن سنگ آهن، ۳۰۷ هزار و ۳۴۵ تن آهن اسفنجی، ۲۲۰ هزار و ۳۰۰ تن فولاد، ۱۰ هزار و ۳۱۰ تن آلومینیوم، ۹ هزار و ۳۰۴ تن مس و ۲۷۰ تن کنسانتره مولیبدن معامله شد.

همچنین در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۴۹۰ هزار و ۸۴۷ تن انواع محصول به ارزش ۹ هزار و ۳۹۵ میلیارد تومان در هفته معاملاتی منتهی به ۱۰ شهریور به فروش رسید.

در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی ۱۸۷ هزار تن وکیوم باتوم، ۱۰۵ هزار و ۶۲۸ تن مواد پلیمری، ۸۵ هزار و ۱۹۴ تن قیر، ۳۸ هزار و ۶۱۹ تن مواد شیمیایی، ۵ هزار و ۱۷۱ تن روغن، ۵ هزار تن گوگرد، یک هزار و ۶۲ تن فرآورده های نفتی، ۴۲۰ تن گازها و خوراک ها و ۲۸۰ تن عایق رطوبتی معامله شد.

تالار کشاورزی هم در هفته گذشته میزبان معامله ۷۰۰ کیلوگرم زعفران به ارزش ۳۴.۸ میلیارد تومان بود.

بازار فرعی نیز شاهد معامله ۸۶ هزار و ۱۸۱ تن انواع کالا و محصول به ارزش ۱.۶ همت (هزار میلیارد تومان) بود.