سخنگوی صنعت برق گفت: در تابستان امسال ۸۵۰ مگاوات برق صرفه‌جویی توسط ادارات صورت گرفت که این عدد نیازمند احداث نیروگاهی به ظرفیت ۱۲۰۰ مگاوات بود که عدد بسیار بزرگی به حساب می‌آید و معادل ۲ تا ۳ نیروگاه بزرگ کشور است.

مصطفی رجبی مشهدی ، با بیان اینکه ساعت اوج مصرف روزانه از ساعت ۱۱ تا ۱۷ است و در این ساعات یعنی بیشترین میزان مصرف از وسایل سرمایشی اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: تمهیداتی در نظر گرفته شد تا پایان ساعت کار ادارات ساعت ۱۳ باشد و متناسب با آن وسایل سرمایشی در مناطق عادی ساعت ۱۲ و در مناطق گرمسیر ساعت ۱۳ خاموش شود.

وی افزود: قرار بر این شد تا ادارات سازمان‌های عمومی و غیر دولتی ۱۰۰۰ مگاوات مصرف برق خود را کاهش دهند که این امر تا ۸۵ درصد محقق شد.

به گفته رجبی مشهدی پس از ۱۸ شهریور ماه ساعات کار ادارات به روال قبل باز خواهد گشت و با توجه به اینکه در هفته آتی دمای هوا قدری کاهش خواهد یافت، انتظار داریم شاهد کاهش مصرف برق باشیم. هر چند هنوز هم نیازمند همکاری تمامی هموطنان در بخش‌های مختلف با صنعت برق در مدیریت مصرف برق هستیم.

سخنگوی صنعت برق در خصوص طرح پاداش صرفه‌جویی به مشترکان خوش مصرف نیز گفت: حدود ۱۶ درصد مشترکان خانگی مشمول پاداش شده، قبض رایگان دریافت کردند یا بستانکار شدند.

به گفته وی مشترکان همچنان می‌توانند با کاهش مصرف خود نسبت به دوره مشابه پارسال از پاداش صرفه‌جویی برق بهره‌مند شوند.