نماینده وزیر صمت در هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران گفت که به مناسبت بازگشایی مدارس، فروش فوق‌العاده پاییزه در کشور در حال برگزاری است و فروشندگان کالاهای مورد نیاز مدارس می‌توانند با دریافت مجوز از اتحادیه خود، تا یک ماه فروش فوق‌العاده داشته باشند.

قاسم نوده فراهانی ، با بیان اینکه در فروش‌های فوق‌العاده پاییزه کالاهایی همچون لوازم‌التحریر، کیف، کفش و پوشاک و سایر کالاهای مورد نیاز برای مدارس، عرضه می‌شود، گفت: فروشندگان این کالاها می‌توانند با دریافت مجوز از اتحادیه خود فروش فوق‌العاده برگزار کنند و مدت زمان این مجوز نیز یک ماه است.

وی با بیان اینکه در برخی مناطق، نمایشگاه‌های عرضه مستقیم نیز برگزار شده، گفت: در تهران برای مدتی خیابان حجاب نمایشگاه عرضه مستقیم برگزار شده، اما نمایشگاه دیگری در تهران برگزار نخواهد شد. به طور کلی اما به دلیل دسترسی بهتر شهروندان به واحدهای صنفی و ارائه کالاهایی با کیفیت بالاتر، فروش فوق العاده بهتر است.

نوده‌فراهانی با بیان اینکه میزان تخفیف به عهده خود فروشندگان گذاشته شده و درصد تخفیف‌ها متفاوت و متناسب با کالا است، اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به نزدیک شدن به ایام بازگشایی مدارس، بازرسی بر بازار اقلام پر مصرف مهرماه هم افزایش یافته و نظارت بر درج قیمت فروش و ارائه فاکتور فروش معتبر از اولویت‌های بازرسی است.