شهردامنطقه یک: نوجوانانی که در طرح مشترک مساجد و آموزش و پرورش(آرمان) در تابستان حضور فعال داشتند، امروز در یادواره شهدا در کنار خانواده های معظم شهیدان قرار گرفتند تا ایثارگری ها و از خود گذشتگی آنها را از نزدیک بشنوند و به نسل خود منتقل کنند.

سید مهدی صباغ شهردار این منطقه در یادواره شهدای شمیران که با حضور سردار علی فدوی در مرقد مطهر امام زاده علی اکبر (ع) چیذر برگزار شد گفت: این مراسم با همکاری،تعامل و همفکری همه دستگاه های مربوطه از جمله بنیاد شهید، امور مساجد، آموزش و پرورش، سپاه، فرمانداری و …برگزار شد.
او افزود: از ابتدای امسال برنامه های تابستانه تحت عنوان طرح اوقات فراغت «شهید آرمان علی‌وردی» با محوریت مساجد، آموزش و پرورش و هيات های مذهبی برای نوجوانان و جوانان اجرا شد تا علاوه برغنی سازی اوقات فراغت نوجوانان، تداوم اجرای طرح تربیتی، پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی در مدارس و محلات، تلاش در جهت نشر و اشاعه آموزه های دینی مبتنی بر طرح تربیتی، تحکیم بنیاد اعتقادی کودکان و نوجوانان، زمینه سازی جهت حضور نوجوانان و جوانان، والدین و معلمان در مساجد و هیات ها باشد.
صباغ گفت: بر همین اساس این نوجوان در یادواره شهدای شمیران نیز حضور یافتند تا در راستای اهداف ذکر شده راویانی برای هم نسلی های خود باشند و ما امیدواریم شاهد اثرپذیری آن باشیم.
او ضمن تجلیل و گرامی داشت یاد و خاطره شهدا به بازدیدهای میدانی محلات اشاره کرد و افزود: در ۲۷ محله منطقه یک، بازدیدها را با دیدار خانواده های معظم شهید محله آغاز کردیم تا دعای خیر آنها و خانواده هایشان همراه ما باشد.صباغ بزرگترین وظیفه مسئولین را برای حفظ خون شهدا، خدمت صادقانه و خوب کار کردن دانست و گفت: باید کار برای مردم ملموس باشد و آنها ابراز رضایت کنند.
سردار علی فدوی فرمانده کل سپاه پاسداران نیز در این مراسم اظهار کرد: هیچ زمان جمهوری اسلامی از دشمنان شکست نخورده و قدرت نظامی ایران مدیون و مرهون ایثار و از جان‌گذشتگی شهداست.
این مقام عالی رتبه نظامی کشورمان گفت: سالانه صدها مراسم و یادواره شهدا در هر یک از استان ها برگزار می شود، این یعنی همه واقف‌اند رحمت خداوند از صدقه خون شهدا شامل حال کشور ما می باشد.
گفتنی است مراسم یادواره شهدای شمیرانات با حضور جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شهردار منطقه یک، مسئولان منطقه ای، رییس بنیاد شهید ، فرمانده ناحیه مقاومت جماران، خانواده معظم شهدا، تولیت امامزاده و حضور گسترده مردمی عصر پنجشنبه ۷ مهر همزمان با ایام هفته دفاع مقدس و سالگرد شهادت شهید آرمان علی وردی و شهید روح الله عجمیان در آستان مقدس امامزاده علی اکبر (علیه السلام) چیذر برگزار شد.