دو نماینده ایران در روز پایانی کشتی فرنگی بازی‌های آسیایی با شکست رقبایشان راهی دیدار فینال شدند.

در ادامه رقابت‌های روز دوم و پایانی کشتی فرنگی بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ در هوانگژوی چین، محمدهادی ساروی نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم ایران و دارنده یک طلا و دو برنز جهان و یک برنز المپیک، در نخستین مبارزه خود مقابل رستم آساکولف ازبک و دارنده مدال‌های نقره و برنز جهان روی تشک رفت و در پایان با نتیجه شش بر سه به برتری رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. ساروی در دومین مبارزه و در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف اوزور ژوژوپبیکف از قرقیزستان رفت و در ۳ بر یک به برتری رسید و راهی نیمه‌نهایی شد.

ساروی در نیمه‌نهایی هم در همان وقت نخست با امتیاز عالی هشت بر صفر مقابل اسلام اومایف از قزاقستان با نتیجه هشت بر صفر به برتری رسید و راهی فینال شد. ساروی در فینال مقابل یی منگ لی از چین به میدان می‌رود.

امین‌ میرزازاده، نماینده وزن ۱۳۰ کیلوگرم ایران و دارنده مدال طلای جهان، در نخستین مبارزه مقابل پانفوئک از تایلند به روی تشک رفت و در پایان در همان تایم نخست با امتیاز عالی ۹ بر صفر به برتری رسید. میرزازاده در دومین مبارزه نیز مقابل کورایف از ترکمنستان ۹ بر صفر پیروز شد و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. او در نیمه نهایی علیخان سیزداکف از قزاقستان را با نتیجه ۳ بر یک برد و راهی فینال شد. میرزازاده در فینال مقابل ژی منگ از چین مبارزه می‌کند.

دیدارهای فینال و رده‌بندی دو وزن پایانی این مسابقات از ظهر امروز پنج‌شنبه آغاز می‌شوند.

فرنگی‌کاران ایران در روز نخست این مسابقات صاحب دو مدال نقره و یک برنز شدند.