کروناویروس که طی ۲ ماه اخیر، با استفاده از کاهش افت سطح رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، جانی تازه گرفته و تهاجمی‌تر شده است، همچنان در استان فارس جان بیماران را می‌گیرد.

استان فارس که به اقرار وزیر و دیگر مسئولان عالیرتبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه اجرای برنامه‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا و ارائه خدمات درمانی به مبتلایان این بیماری و رعایت پروتکل‌ها جایگاه مناسبی را در کشور داشت، طی ۲ هفته اخیر شاهد رشد نگران کننده تعداد بیماران، بیماران بدحال و مرگ ناشی از کووید۱۹ است.

به گزارش ایسنا، اگرچه وضعیت استان فارس همچنان نارنجی بوده و در منطقه هشدار قرار دارد اما بیم قرمز شدن کامل این استان به واسطه کاهش سطح حساسیت‌ها نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مسئولان را به شدت نگران کرده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز چهارشنبه ۳۰ مهر، در جمع خبرنگاران گفت: براساس آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس، هم اکنون ۱۷۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

دکتر علی اکبری با بیان اینکه از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون در استان فارس، ۳۳۵ هزار و ۷۷۵ نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و دارای علامت تهیه شده است، گفت: از این بین ۷۲ هزار و ۲۳۱ مورد از تست‌ها مثبت قطعی تشخیص داده شده است.

او با اعلام اینکه هم اکنون یک هزار و ۸۹ بیمار مشکوک و دارای علامت کروناویروس در بیمارستان های استان بستری هستند، افزود: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴ هم استانی دیگر به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند تا آمار کل جانباختگان از این بیماری در فارس به ۱۲۲۲ نفر برسد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز آمار بهبودیافتگان این بیماری در فارس را ۶۳ هزار و ۲۰۲ نفر اعلام و از مردم درخواست کرد که استفاده از ماسک، شست و شوی مرتب دستها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را جدی بگیرند.

اکبری با اشاره به لزوم پرهیز از ترددهای غیرضروری درون و برونشهری، گفت: امیدوار هستیم که شهروندان با رعایت دستورات بهداشتی ضمن حفظ خود در برابر بیماری کووید۱۹، به مجموعه سلامت و کادر درمان استان فارس و کشور برای مهار این اپیدمی کمک کنند.