رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه هنوز در حوزه اقتصاد، مشکلات خاصی داریم که حل آنها از دست یک قوه ساخته نیست، تاکید کرد: مجلس و قوه قضاییه باید به هر شکلی، به دولت کمک کنند.

 حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای روز دوشنبه (۱۳ آذرماه) پس از برگزاری نشست مشترک قوه قضاییه و قوه مقننه که از ساعت ۱۰ صبح امروز به صورت غیر علنی برگزار شد، در جایگاه سخنگاه مجلس حاضر شد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب شعار امسال را مهار تورم و رشد تولید نامگذاری و بر جهش تولید، حمایت از تولید و اقتصاد و کاهش تورم تاکید کردند.

وی افزود: همه ما تعبد داریم و ولایت پذیر هستیم. نزدیک به هشت ماه و نیم از سال گذشته است من به خودم نگاه می‌کنم که آیا در تحقق این شعار سال جهش تولید، حمایت از تولید و حمایت از اقتصاد و کاهش تورم، آیا کار درست و حسابی انجام داده‌ام؟ آیا هر آنچه که برای رفع موانع تولید است و از دست من ساخته است، انجام داده‌ام؟

رئیس قوه قضاییه بیان کرد: وقتی به خودم مراجع می‌کنم می‌بینم که از همه ظرفیت خود برای حمایت از تولید، کشاورزی، صنعت و خدمات مایه نگذاشته‌ام. ما هنوز در راستای برخی از مسائل اقتصادی، مشکلات خاصی داریم که از دست یک قوه ساخته نیست. مجلس و قوه قضاییه باید حتما به هر شکلی که شده به دولت کمک کنند، علاوه بر اینکه خود ما هم وظایف ذاتی داریم.

حجت الاسلام اژه‌ای ادامه داد: به دلیل برخی از همین مسائل و موارد مشابه مانند کاهش ارزش پول ملی و ناترازی بانک‌ها به عده‌ای از مردم فشار وارد شده است.

وی تصریح کرد: مردم ما متدین، صبور و انقلابی هستند و با وجود همه مشکلات، مردم همچنان به ارزش‌های انقلاب وفادار هستند و کمر خم نمی‌کنند. ولی برای حل مشکلاتی که امروز در جامعه وجود دارد، باید تلاش بیشتری انجام دهیم و ما در مقابل آنها وظیفه داریم.

رئیس قوه قضاییه یادآورشد: دشمن به اینها امید بسته است. ما در راستای فشاری که امروز به جمع قابل توجهی از مردم به لحاظ مسکن، معیشت و برخی امورات روزمره زندگی وارد می شود، وظیفه داریم و باید مساله اصلی ما باشد.

حجت الاسلام اژه‌ای اظهار داشت: شیاطین و دشمنان ایران اسلامی به اهداف خود علیه ایران نرسیدند و شکست و زخم خورده هستند و آرام نمی‌نشینند.

وی تاکید کرد: برای خنثی‌کردن توطئه های دشمنان به خصوص شیطان بزرگ آمریکا به همدلی، همکاری و تلاش بیشتر همراه با روحیه جهادی و بسیجی نیاز داریم و باید مسائل را دنبال کنیم و از مسائل اصلی کشور غافل نشویم.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر حمایت از کشاورزان و سایر صنوف افزود: باید برای خدمت به همه مردم از تمام ظرفیت خود استفاده کرده و مجلس و قوه قضاییه را کمک کنیم تا مشکلات پولی، مالی و برخی از ناترازی بانک‌ها که امروز مردم را تحت فشار قرار داده است را حل کنیم.

حجت الاسلام اژه‌ای گفت: ما باید تلاش کنیم راه‌های میان‌بر پیدا کنیم. اگر دشمن فشار آورده و تحریم‌های ظالمانه وجود دارد، باید متناسب با آن حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: خیلی‌ وقت‌ها به خودم و همکارانم می‌گویم که باید نگاه کنیم اگر تحریم، فشار و ظالم وجود دارد اما در عین حال یک‌سری قوانین هم داریم که باید در آنها ماده، تبصره‌ و یا تفسیری برای گره‌گشایی و نه برای افزایش گره ها پیدا کنیم.

رئیس قوه قضاییه گفت: تنها فریاد عقب‌ماندگی‌ها در کشور، مشکلی را حل نمی‌کند و ما را به جایی نمی‌رساند. ما باید ببینم که امروز این کار عقب افتاده را چگونه می‌توان جبران کرد و این موضوع بسیار مهمی است. 

حجت الاسلام اژه‌ای خاطرنشان کرد: ما امروز در راستای مشکلات مردم از جمله مسائل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و تحقق عدالت اجتماعی، موضوعات اساسی داریم.
رئیس قوه قضاییه خطاب به نمایندگان مجلس یازدهم اظهار داشت: دوره شما رو به پایان است و من نزدیک به نصف دوره را طی کرده‌ام، زمان به سرعت می‌گذرد و خدمت‌رسانی بیشتر به مردم از دست می‌رود.

حجت الاسلام اژه‌ای عنوان کرد: ما در حوزه گاز و برق نسبت به تولید و مصرف ناترازی داریم و مشکلات جدی در حوزه آب نیز وجود دارد که اگر به آن رسیدگی نکنیم در آینده مشکلاتی خواهیم داشت.

وی یادآورشد: همچنین نسبت به برخی از موارد سوخت مانند بنزین ناترازی هایی وجود دارد و باید کارهایی در این حوزه انجام می‌شد که نشده است. آیا حالا که کاری انجام نشده باید بنشینیم و عزا بگیریم، نه اینگونه نیست بلکه باید دست به دست هم بدهیم تا مشکلات حل شود.