مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی که رییس جمهور را در سفر استانی دوم گلستان همراهی می‌کند صبح پنجشنبه از خلیج گرگان بازدید کرد.

بیش از یک سوم گستره خلیج گرگان خشک شده بود که به همت دولت و با اجرای طرح علاج‌بخشی احیا شد.

با اجرای پروژه علاج بخشی خلیج گرگان، تراز آب این پهنه گرگان ۴۰ سانتی متر افزایش یافت.

آیت‌الله سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور در یازدهمین سفر استانی دور دوم برای دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور اول و افتتاح هزاران پروژه کلان، متوسط و کوچک، صبح پنجشنبه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان وارد گلستان شد.

طبق اعلام استاندار گلستان، در دور نخست سفر رییس جمهور به گلستان بیشترین مصوبات در میان استان‌های کشور مربوط به استان گلستان بود که در دور دوم سفر نیز شاهد افتتاح پروژه‌های مختلف و در نظر گرفتن مصوبات بهتر از دور گذشته برای استان خواهیم بود.

افتتاح لایروبی کانال ارتباطی دریا و خلیج گرگان، افتتاح طرح ملی فیبررسانی به منازل، کسب و کارها و مدارس همه شهرها، افتتاح متمرکز پروژه‌های آب،برق و فاضلاب از جمله بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب گنبدکاووس پس از ۳۰ سال، بهره‌برداری از سه هزار و ۶۷۵ واحد مسکن شهری و روستایی، واگذاری هزار و ۵۰۰ قطعه زمین به روستاییان، صدور هفت هزار فقره سند مالکیت از جمله برنامه‌های دومین سفر استانی رییس جمهور در گلستان است.

آغاز به‌کار رسمی منطقه آزاد «اینچه‌برون»، شروع مجدد عملیات اجرایی پتروشیمی گلستان پس از ۱۸ سال، بهره‌برداری از طرح زهکشی در ۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی حوزه قره‌سو و افتتاح متمرکز طرح‌های حوزه حمل و نقل و توسعه راه‌ها، از دیگر برنامه‌های سفر ۲ روزه آیت الله رییسی در گلستان است.

شماری از وزیران و معاونان رییس جمهور، آیت الله رییسی را در این سفر همراهی می‌کنند.