وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: گلستان به دلیل ناترازی تولید و مصرف آب و برق از کمبود زیرساخت‌های اقتصادی رنج می‌برد که در راستای توجه به رونق تولید، اشتغال و صنعت، دولت سیزدهم جبران این ناترازی را مورد توجه دارد.

 احسان خاندوزی روز پنجشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی فاز بخار نیروگاه سیکل ترکیبی گلستان در علی آبادکتول بیان کرد: در ابتدای دولت سیزدهم ناترازی آب و برق گلستان بسیار نگران کننده بود که در این دولت برای جبران این ناترازی طرح‌های خوبی در دست اجرا است.

وی با بیان این که منطقه آزاد اینچه‌برون یک نمونه از نیاز زیر ساخت اقتصادی گلستان به سرمایه‌گذاری نیروگاه برق است، افزود: جبران این ناترازی در ایجاد اشتغال پایدار گلستان اثر گذار است.

جبران ناترازی آب و برق گلستان ضروری است

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه میانگین بیکاری استان گلستان بالاتر از میانگین کشوری است توسعه زیرساخت‌های آب و برق برای این استان باید مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.

خاندوزی با بیان اینکه بانک توسعه اسلامی تمام پروژه‌های خود در ایران را متوقف کرده بود، ادامه داد: با رایزنی دولت سیزدهم و گره گشایی از مشکلات پیش زمینه زمینه آغاز سرمایه گذاری بانک اسلامی فراهم شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: سفر هیات دولت به استان گلستان سرعت طرح‌های عمرانی و زیرساختی این استان را افزایش می‌دهد.

جبران ناترازی آب و برق گلستان ضروری است

رییس جمهور در دور دوم سفر خود به استان گلستان در بدو ورود از سوی آیت‌الله سیدکاظم نور مفیدی نماینده ولی فقیه در استان، علی‌محمد زنگانه استاندار، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسوولان استانی مورد استقبال قرار گرفت.

افتتاح لایروبی کانال ارتباطی دریا و خلیج گرگان، افتتاح طرح ملی فیبررسانی به منازل، کسب و کارها و مدارس همه شهرها، افتتاح متمرکز پروژه‌های آب، برق و فاضلاب از جمله بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب گنبدکاووس پس از ۳۰ سال، بهره‌برداری از سه هزار و ۶۷۵ واحد مسکن شهری و روستایی، واگذاری هزار و ۵۰۰ قطعه زمین به روستاییان، صدور هفت هزار فقره سند مالکیت از جمله برنامه‌های دومین سفر استانی رییس جمهور در گلستان است.

آغاز به‌ کار رسمی منطقه آزاد «اینچه‌برون»، شروع مجدد عملیات اجرایی پتروشیمی گلستان پس از ۱۸ سال، بهره‌برداری از طرح زهکشی در ۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی حوزه قره‌سو و افتتاح متمرکز طرح‌های حوزه حمل و نقل و توسعه راه‌ها از دیگر برنامه‌های سفر ۲ روزه آیت الله رییسی در گلستان است. شماری از وزیران و معاونان رییس جمهور، آیت الله رییسی را در این سفر همراهی می‌کنند.