سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد از راه‎اندازی اپلیکیشنی برای تاکسی‌های شهری یزد خبر داد که از طریق آن ضمن رصد تاکسی‌های شهری، مسافران می‌توانند از تاکسی‌های زرد هم مثل تاکسی‌های اینترنتی استفاده کنند.

«حمیدرضا قمی» در این رابطه با اشاره به وجود ظرفیت فعالیت ۱۵۰۰ تاکسی شهری در یزد، اظهار کرد: با توجه به تغییر نحوه جابجایی مسافر در شهر و متفوات شدن میزان استفاده از تاکسی‌های شهری در مقایسه با گذشته، از راه‎اندازی اپلیکیشنی برای تاکسی‌های شهری یزد خبر داد.

وی اضافه کرد: در حال ایجاد یک اپ موبایلی و سیستم اینترنتی هستیم که مسافران بتوانند از تاکسی‌های زرد هم مثل سایر تاکسی‌های اینترنتی استفاده کنند.

قمی عنوان کرد: با ظرفیت‌ جدید در بسیاری از مسیرها امکان انتخاب و جابجایی چند مسافر با هم نیز در آینده نزدیک برای تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها وجود خواهد داشت.

وی از دیگر اقدامات در حال انجام حوزه حمل و نقل شهری را کنترل این ناوگان اعم از تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها ذکر کرد و گفت: این ناوگان از طریق یک اتاق کنترل و با استفاده از سیستم حمل و نقل پیشرفته که تا پایان سال آماده بهره‌برداری می‌شود، رصد خواهد شد.

رئیس کمیسیون شهرهوشمند شورای اسلامی شهر یزد به مکانیزه کردن استعلامات شهرداری نیز اشاره و اضافه کرد: در راستای هوشمندسازی، اقدامات دیگری از جمله مکانیزه کردن پروانه ساختمان و استعلامات شهرداری در حال انجام است و همشهریان می‌توانند استعلامات خود را از طریق الکترونیکی و به صورت غیر حضوری انجام دهند.

به گفته وی، در این رابطه با سازمان‌های دیگر از جمله بانک‌ها به توافق رسیده‌ایم که این استعلامات را قبول کنند تا از این طریق کاهش مراجعات حضوری را شاهد باشیم.

قمی ابراز امیدواری کرد که فاز دوم مکانیزه کردن پروانه‌های ساختمانی تا پایان سال به نتیجه برسد که البته این امر مستلزم تعامل و همکاری سازمان نظام مهندسی و تامین اجتماعی است.

این مسئول در پایان یادآور شد: بزرگترین مشکل شهر یزد وجود تخلفات ساختمانی است که با این اقدام، رصد ساخت و سازهای شهر تقویت و با اسکن هوایی تصاویر که سازمان فاوا انجام داده و همچنین با تقویت پلیس ساختمان، جلوی تخلفات گرفته خواهد شد.