مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان با بیان اینکه ۷۵ درصد استان کرمان گازرسانی شده است اظهار کرد: در حال حاضر ۱۳۳۷ روستای استان از نعمت گاز برخوردار هستند.

“منوچهر فلاح” در جمع خبرنگاران ضمن اعلام این خبر گفت: در ۶ ماهه نخست سالجاری قریب به ۹۰۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز طبیعی در استان اجرا شده که با این مقدار از عملیات صورت گرفته، مجموع کل شبکه و خط انتقال اجرا شده در استان از مرز ۱۹ هزار کیلومتر فراتر رفته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان تصریح کرد: در شش ماهه نخست سالجاری تعداد ۱۴ هزار اشتراک جدید در استان پذیرش شده و تعداد کل مشترکین استان به ۶۷۳ هزار مشترک رسیده است. 

وی با اشاره به تلاش و برنامه ریزی های صورت گرفته در امر توسعه گازرسانی افزود: از ابتدای شروع فعالیت شرکت گاز استان کرمان تاکنون بیش از ۴۳۵ هزار انشعاب در کل استان کرمان نصب شده که از این تعداد ۱۰ هزار انشعاب مربوط به انشعاب نصب شده در شش ماهه نخست سال جاری بوده است.

فلاح با بیان اینکه ۷۵ درصد استان کرمان گازرسانی شده است، افزود: در شش ماهه نخست سال جاری، تعداد ۵ شهر و ۱۴۶ روستا و ۷ محور صنعتی به همراه کارخانه مس درخشان تخت گنبد سیرجان گازدار شده اند و انشالله تا پایان سال نیز مشعل گاز ۷ شهر دیگر شامل ارزوئیه، گنبکی، دوساری، عنبرآباد، زهکلوت، ریگان و مردهک به همراه ۹۲ روستای باقیمانده از برنامه گازرسانی سال ۹۹ که شامل گازرسانی به ۱۰ شهر ، ۱۴۸ روستا و ۶ محور صنعتی می باشد روشن خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان تعداد روستاهای گازدار را در حال حاضر ۱۳۳۷ روستا عنوان کرد و افزود: برنامه ریزی جهت طراحی بیش از ۱۵۰۰ روستا در سال ۹۹ صورت گرفته است. 

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر با استمرار گازرسانی به مناطق محروم و جنوبی استان علاوه بر کمک شایان و موثر در راستای جلوگیری از قاچاق سوخت، گام موثری در راستای ارتقاء سطح رضایتمندی و رفاه عمومی که از اولویت های اصلی شرکت گاز استان می باشد، برداشته خواهد شد و امید می رود با گازرسانی به شهرها و روستاهای جنوبی و صنایع تولیدی صنعتی کشاورزی استان اشتغال این مناطق رونقی به مراتب بیشتر حاصل شود.