مربی تیم ملی پاراتکواندو بانوان گفت: بانوان پاراتکواندو با نتایج و عملکرد موفقی که داشتند راه چند ساله را طی ۳ سال طی کردند.

عاطفه کشاورز در ارزیابی از عملکرد بانوان پاراتکواندو در مسابقات بین‌المللی جام ریاست فدراسیون جهانی اظهار کرد: در این مسابقات که ۲۰ امتیاز داشت، ۱۴ کشور و ۷۶ ورزشکار حضور داشتند که تیم ایران با ۹ ورزشکار موفق به کسب ۴ مدال طلا، ۲ نقره و یک برنز شد و عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را به خود اختصاص داد. عملکرد بانوان در این مسابقات راضی کننده بود و انتظاری که از آن ها داشتیم را برآورده کردند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا سهمیه پارالمپیک پاریس نیز در این مسابقات توزیع می‌شد یا خیر؟ افزود: این مسابقات چون رنکینگ داشت برای افزایش امتیازات ورزشکاران بود و سهمیه پارالمپیک پاریس در آن توزیع نمی‌شد. در حال حاضر در پاراتکواندو بانوان یک سهمیه توسط عبدالله پور کسب شده و امید به کسب دو سهمیه دیگر نیز داریم.

مربی تیم ملی پاراتکواندو خاطرنشان کرد: از سال ۹۹ که پاراتکواندو بانوان به صورت رسمی تشکیل شد تا به امروز به نتایج خیلی خوبی دست پیدا کردیم و بانوان راه چند ساله را طی ۳ سال سپری کردند. در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین اصلا تصور نمی‌کردیم موفق به کسب ۶ مدال توسط ۶ ورزشکار شویم و واقعا عملکرد آن ها عالی بود. با پتانسیلی که بانوان پاراتکواندو دارند یقین دارم در این دوره از بازی‌های پارالمپیک پاریس روی سکو قرار خواهیم گرفت.

کشاورز گفت: دوره قبل رایحه شهاب که برای اولین بار به پارالمپیک توکیو اعزام شده بود پنجم شد اما این دوره تنها برای کسب سکو به پارالمپیک خواهیم رفت.

وی از اعزام تیم پاراتکواندو به مسابقات قهرمانی آسیا چین در اواخر اسفند خبر داد و افزود: این مسابقات برای کسب سهمیه پارالمپیک پاریس است که سعی داریم با دو نماینده در این تورنمنت حضور پیدا کنیم تا تعداد سهمیه‌های خود را افزایش دهیم.