طرح آماده‌سازی معابر ۵۲ هکتار اراضی نهضت ملی در شهر جدید ایوانکی روز پنجشنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی، مسئولان استان سمنان و شهرستان گرمسار به بهره‌برداری رسید.

طرح آماده‌سازی معابر اصلی ۵۲ هکتار از اراضی نهضت ملی مسکن در شهر جدید ایوانکی در شهرستان گرمسار در غرب استان سمنان روز پنجشنبه با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید ایوانکی درباره این طرح بیان کرد: احداث معابر اصلی و خیابان‌های فرعی و محوطه‌سازی شهر جدید ایوانکی در قالب نهضت ملی مسکن افتتاح شد.

سیدمرتضی محمودی با بیان اینکه سه هزار و ۵۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح برآورد شده‌است، افزود: تا کنون بیش از ۷۰ درصد معابر تکمیل شده که به دلیل نوسان شرایط آب و هوایی و بارندگی، عملیات آسفالت‌کشی و روکش باقی‌مانده در روزهای پایانی سال تکمیل می‌شود.

مهرداد بذر پاش وزیر راه و شهرسازی در سفری یکروزه برای افتتاح طرح ۳۴۴ واحدی نهضت ملی مسکن، پایگاه انتظامی، پایگاه بهداشت، افتتاح طرح آماده‌سازی معابر اصلی ۵۲ هکتار اراضی نهضت ملی و شرکت در جشن جوانی جمعیت و اهداء و قرعه کشی ۵۰۰ قطعه زمین این طرح به شهر جدید ایوانکی سفر کرد.

ایوانکی با نام تاریخی ایوانِ کِی بخشی از شهرستان گرمسار و غربی‌ترین بخش استان سمنان مجاور به استان تهران محسوب می‌شود. این بخش با سه شهرک صنعتی فعال ایوانکی، جنت‌آباد و پایتخت، باعث سکونت جمعیتی بین ۱۰ تا ۱۵ هزارنفر در این منطقه شده و مستعد سرریز جمعیت جویای اشتغال از پایتخت کشور است.

ایوانکی در ۵۵ کیلومتری شرق تهران قرار دارد و شهر جدید ایوانکی در فاصله یک کیلومتری اتوبان تهران- مشهد در شمال شرقی بافت قدیم شهر واقع است.

استان سمنان سهمیه ساخت ۶۰ هزار واحدی از نهضت ملی مسکن طی چهارسال دارد که ۳۰ هزار واحد در شهر جدید ایوانکی و ۳۰ هزار واحد توسط راه و شهرسازی در ۲۰ شهر استان سمنان هدف‌گذاری شده است.

ایوانکی در مسیر تاریخی جاده ابریشم بوده‌ و از سوی دیگر، منطقه دارای معدن‌های غنی از ذخیره‌های نمک، گچ و آهک است.

۲۷ آذر ۱۳۹۸ وزارت راه و شهرسازی ایجاد شهر جدید ایوانکی را در کنار شهرهای دیگری مثل پردیس، پرند و هشتگرد به عنوان چهار شهر هدف برای ساخت مسکن ملی انتخابو مصوب کرد.