مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از انعقاد تفاهم نامه مشترک همکاری به منظور ساخت دامپتراک ملی با ظرفیت بار ۱۳۶ تن، فی مابین شرکت مس، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و گروه مپنا و با کمک جهاد دانشگاهی خبر داد.

دکتر حسین مدرس خیابانی در نشست «بررسی امکان ساخت داخل دامپتراک» که با حضور نمایندگان ایمیدرو، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، جهاد دانشگاهی و برخی معاونان شرکت ملی صنایع مس ایران برگزار شد، اظهار کرد: برای اجرای پروژه ساخت دامپتراک ملی به عنوان یکی از ماشین آلات مورد نیاز در حوزه استخراج معدن، شرکت ملی صنایع مس ایران ۵۱ درصد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و گروه مپنا نیز ۴۹ درصد مشارکت خواهند داشت.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری در رابطه با ساخت دامپتراک ملی تصریح کرد: در این راستا، استفاده از معافیت و اعتبارات مالیاتی به منظور پیشبرد طرح در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران افزود: ساخت دامپتراک ملی در شرکت ملی مس در کنار تامین نیاز از طریق واردات، اقدامی راهبردی در جهت خودکفایی صنعتی، اشتغال‌آفرینی، صرفه‌جویی ارزی و توسعه‌ی دانش فنی در کشور محسوب می‌شود و مشارکت فعالانه‌ی تمامی ذینفعان، می‌تواند به تسریع در اجرای آن و دستیابی به اهداف مورد نظر کمک کند.