سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت شهید رئیسی آینده ایران را فدای امروز نکرد، گفت: شهید آیت‌الله رئیسی کلید حل مسائل را در دست مردم می‌دید و به مردم باور داشت و در نتیجه همین رویکرد و باور تولید گندم کشور سالانه به ۱۰ و نیم میلیون تن افزایش یافت.

علی بهادری جهرمی روز شنبه در آیین گرامیداشت شهدای خدمت در دانشگاه محقق اردبیلی محوری‌ترین شاخصه آیت‌الله رئیسی را مردم‌داری ایشان عنوان کرد و گفت: شهید آیت‌الله رئیسی هیچ جایی نرفتند مگر برای خدمت به مردم و جلب رضای خدا.

رئیسی فقط برای خدمت به مردم تن به حضور در قوه مجریه داد

وی با بیان اینکه کسی که رییس قوه قضاییه کشور است، هم ثبات بیشتری دارد و هم شان لازم را داراست، خاطرنشان کرد: زمان آیت‌الله رئیسی مسیر کاهش تخلفات و پرونده‌ها خوب پیش می‌رفت و به عبارت دیگر این قوه اسب زین کرده بود اما شهید رئیسی فقط برای خدمت به مردم تن به حضور در قوه مجریه داد.

سخنگوی دولت ادامه داد: در دوره آیت‌الله رئیسی در قوه قضاییه به پرونده‌های بزرگ فساد رسیدگی شد و حکم هم صادر شد اما ایشان معتقد بود دل‌ها دست خداست و ما باید برای جلب رضای خدا کار و خدمت کنیم و برای خدمت به خلق خدا پا در مسیر اجرایی گذاشت.

رئیسی با باور و ایمان دولت خسته را به حرکت درآورد

بهادری جهرمی یادآورشد: ایمان و باور ایشان را ما نداشتیم، اما امروز اثر آن باور را دیدیم و باید بررسی کنیم که چگونه توانست آن دولت خسته را به حرکت درآورد؟

وی با یادآوری شرایط کشور و قوه مجریه قبل از دولت سیزدهم اظهار کرد: من سیاسی صحبت نمی‌کنم اما در آن مقطع کشور دچار تورم افسار گسیخته مصرف‌کننده ۶۰ درصدی شده بود و تورم در بخش تولید نیز ۱۰۳ درصد شده بود. رییس کل بانک مرکزی که مسئول کنترل تورم است، پیش‌بینی می‌کرد تورم سه رقمی شود اما الان تورم به ۳۰ درصد رسیده است.

می‌گفتند این دولت زبان دنیا را بلد نیست/خواب انزوای ایران تعبیر نشد

سخنگوی دولت با اشاره به اقدامات دولت آیت‌الله رئیسی در حوزه سیاست خارجی گفت: در حوزه سیاست خارجی می‌گفتند این دولت زبان دنیا را بلد نیست ، در آن ایام ترامپ به برجام لگد زده بود و تعامل خارجی و درآمدهای خارجی در کمترین حد بود به طوری که ما برای خرید واکسن هم مشکل داشتیم.

بهادری جهرمی افزود: با اینکه می‌گفتند تحریم‌ها شامل دارو نمی‌شود اما دشمن جری و پر رو شده بود و سیاست انزوای ایران را پیگیری می‌کرد ، اما در این سه سال نه تنها خواب انزوای ایران تعبیر نشد بلکه امروز ایران عملیات وعده صادق را ۲ هزار کیلومتر دورتر از مرزهایش انجام می‌دهد و کسی نمی‌تواند حرفی بزند.

وی در ادامه افزایش شناورهای حامل نفت ایران به ۴۰۰ شناور را از دستاوردهای دیپلماسی دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: قبل از دولت آیت‌الله رئیسی ما با کشورهای منطقه مانند مصر برای سال‌ها ارتباط نداشتیم اما شاهد بودیم که مقامات این کشورها در ایران حضور یافتند و روابط با کشورهای منطقه شروع شد.

شهید رئیسی کلید حل مسائل را دست مردم می‌دید/ظرفیت تولید برق کشور در دولت سیزدهم به ۸۵ هزار مگاوات رسید

سخنگوی دولت تصریح کرد: شهید آیت‌الله رئیسی کلید حل مسائل را در دست مردم می‌دید و به مردم باور داشت و در نتیجه همین رویکرد و باور است که تولید گندم کشور سالانه به ۱۰ و نیم میلیون تن رسیده است.

بهادری اضافه کرد: وقتی از اردیبهشت ماه خبر قطعی برق می‌دادند شاهد بودیم که ۵۰ درصد این مشکل‌ها با حرف زدن با مردم و ساماندهی مصرف در دولت حل شد و با وجود اینکه هر سال مصرف ما بیشتر می‌شود مشکل قطعی برق برطرف شد.

وی ادامه داد: در سه سال فعالیت دولت سیزدهم ظرفیت تولید برق کشور به ۸۵ هزار مگاوات رسید و هر سال ۱۰ درصد به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شد.

سخنگوی دولت همچنین گفت: در این مدت کمتر از سه سال ۱۵ هزار تخت به تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه شده است ، علاوه بر این به پنج هزار روستا آبرسانی شد و اینها ناشی از روحیه تحولی آیت‌الله رئیسی بوده است.

کارهای دولت رئیسی در غبار محتواهای رسانه‌ای دیده نشد/ امسال یک بانک ناتراز تعیین تکلیف خواهد شد

وی با بیان اینکه شهید رئیسی در آستان قدس هم با همین روحیه تحولی عمل کرد، خاطرنشان کرد: برای انتخاب مدیران دولت مسیری مثل انتخاب هیات علمی دانشگاه طی شد اما متاسفانه این کارها در غبار محتواهای رسانه‌ای دیده نمی‌شد.

بهادری جهرمی با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی رویکرد مساله محور به مسائل کشور داشت، گفت: سال قبل سه موسسه مالی و اعتباری منحل شد و خیلی‌ها متوجه نشدند ، امسال هم یک بانک خصوصی ناتراز تعیین تکلیف خواهد شد زیرا منشاء تورم است.

سخنگوی دولت ادامه داد: شهید آیت‌الله رئیسی تا کار تمام نمی‌شد، آن را رها نمی‌کرد و اعتقاد داشت برای به نتیجه رسیدن کار ۲۰ درصد برنامه‌ریزی و ۸۰ درصد باید پیگیری داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: شهید آیت‌الله رئیسی در کنترل رشد نقدینگی کم‌کاری بانک مرکزی و دستگاه‌ها را قبول نمی‌کرد زیرا همه جا نمایندگی مردم را بر دوش می‌کشید.

آیت‌الله رئیسی کار را به جوان‌ها سپرد/ دولت رئیسی آینده ایران را فدای امروز نکرد

بهادری جهرمی در بخش دیگری از سخنانش گفت: شهید رئیسی در دوران مسئولیت به جوان‌گرایی توجه می‌کرد. با اینکه در ادوار مختلف، دولت‌ها این ادعا را داشته‌اند و گاه یک یا ۲ جوان هم در پست‌های مدیریتی استفاده می‌کردند اما آقای رئیسی کار را به جوان‌ها سپرد و من جوان‌ترین دبیر هیات دولت تاریخ کشور هستم.

سخنگوی دولت افزود: چند وزیر و معاون رییس‌جمهور جوان هستند و بخش بزرگی از کابینه را جوانان تشکیل می‌دهند و اعتماد به جوانان در شورای عالی فضای مجازی هم موج می‌زند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که این دولت آینده را فدای امروز نکرد اما متاسفانه این جمله به خوبی فهم نشد.

سخنگوی دولت جرات و جسارت را از ویژگی‌های شهید رئیسی عنوان کرد و افزود: هیچ دولتی جرات نمی‌کرد اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها و رتبه‌بندی معلمان و نظایر آن را اجرا کند اما دولت شهید رئیسی وارد عرصه شد و این برنامه ها را اجرا کرد ایشان با کادرسازی برای انقلاب اسلامی در سطوح مختلف کشور خدمت بی‌بدیلی به کشور و انقلاب انجام داد.

خدمات آیت‌الله رئیسی در سال‌ها بعد نمایان خواهد شد/ باید از مسیر خدمت شهید رئیسی صیانت کنیم

وی تصریح کرد: حاصل خدمات شهید رئیسی سال‌های بعد بیشتر نمایان خواهد شد به شرط اینکه از مسیر خدمت او صیانت کنیم و اگر استمرار این تحول گرایی را می خواهیم، باید کسانی که توان حرکت در این مسیر را دارند را بیابیم و تداوم این مسیر را از آنها مطالبه کنیم تا مسیر خدمت گم نشود.

نماینده دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز در این مراسم عدم وجود تجهیزات بیمارستانی، میزان پیشرفت طرح‌های بهداشت و درمان، مشکلات دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی و لزوم تحقق عدالت در توزیع بودجه‌های آموزشی و بهداشت و درمان را از مطالبات دانشگاهیان علوم پزشکی اردبیل اعلام کرد.

نماینده یکی دیگر از دانشگاه‌های استان نبود مهارت محوری، رعایت نشدن عدالت آموزشی و تبدیل شدن کنکور به ماراتنی برای پولدارها را از گلایه‌های دانشجویان عنوان کرد.

نماینده دانشگاه فرهنگیان استان هم فقدان ساز و کار مشخص برای انتخاب و انتصاب مدیران، دخالت نمایندگان، شفاف نبودن مسیر و روند جذب در آموزش و پرورش را از مواردی مطرح کرد که دولت باید برای اصلاح آنها وارد عمل شود.

به گزارش ایرنا در ادامه این مراسم یکی از دانشجویان خواستار توضیحات بهادری جهرمی در خصوص عملکرد تیم رسانه ای دولت، تعلل در نحوه اطلاع رسانی حادثه سقوط بالگرد و برخی ادعاها در خصوص مدرک تحصیلی شهید رئیسی شد.

شهید رئیسی با نمره بالا از مدرک دکتری دفاع کرده بود

بهادری جهرمی در پاسخ به این دانشجو اظهار کرد: نمی‌خواهم از تیم رسانه ای دولت دفاع کنم اما آن موقع که گفته شد رئیسی ۶ کلاس مدرک تحصیلی دارد، مگر آن موقع متوجه نشدیم که این ایراد و سوال بدیهی است و امکان ندارد کاندیدای ریاست‌جمهوری چنین مدرک پایینی داشته باشد؟! نه خیر شهید رییسی مدرک دکتری را با نمره بالا دفاع کرده بود.

وی اضافه کرد: زمانی که دشمن ما را تحریم کرده بود و سیاست درستی هم مقابل تحریم اتخاذ نشده بود، خیلی از واقعیت‌ها شنیده نمی‌شد همچنان که در فضای کدر خبرهای خوب شنیده نمی‌شود. اما امیدوارم این قبیل کوتاهی ها را به برکت خون شهدای دولت سپری کنیم و از این به بعد واقعیت‌ها شنیده و دیده شود.

در دولت سیزدهم از ورود افراد از در پشتی جلوگیری شد

سخنگوی دولت گفت: در این دولت نه تنها برای استخدام ، آزمون‌های تخصصی ایجاد شد بلکه از ورود و جذب افراد از در پشتی جلوگیری شد ضمن اینکه جشنواره شهید رجایی نیز از نظر نظام‌های ارزیابی در دولت سیزدهم متحول شد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص رویکرد آیت الله رئیسی در باره مدیران فاسد اظهار کرد: دولت آیت الله رئیسی در برخورد با مدیران فاسد و پرونده هایی مانند فساد در کنکور و برخورد با دانه درشت‌ها پیشگام بود.

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به سوالی در باره شرایط آموزش در کشور گفت: متاسفانه سه سال تعطیلی و نیمه تعطیلی ناشی از کرونا آموزش و پرورش و دانشگاه را عقب نگه داشت اما شهید رییسی بر جبران این عقب افتادگی بسیار تاکید داشت.

بهادری جهرمی گفت: در این دولت همه کتاب‌های آموزشی وارد چرخه اصلاح و غنی‌سازی شد و حدود یک ماه قبل آیین نامه مهارت آموزی در آموزش و پرورش در دولت تصویب شد.

دبیر هیات دولت با بیان اینکه شهید رئیسی به اولویت داشتن فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در زمینه اشتغال تاکید داشت، گفت: در مورد اقدامات آموزشی و زیرساخت‌های این بخش هم برای افزایش مدارس و تجهیزات آموزشی کارهای بزرگی در این دولت صورت گرفت.

 وی گفت: در پروژه‌های عمرانی بخش بهداشت و درمان هم اقدامات بزرگی چه در تکمیل و بهره برداری از طرح‌های نیمه تمام و چه رفع ایرادات و نقایص پروژه‌ها انجام شده است.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت پیش از ظهر امروز (شنبه) با استقبال سید حامد عاملی استاندار اردبیل وارد اردبیل شد.