سرپرست ریاست جمهوری، شهید امیرعبداللهیان‌ را دیپلماتی اتقلابی و وزیر امور خارجه جبهه مقاومت دانست و گفت: ان‌شاءالله ثمره مجاهدت‌های شهید دیپلمات ما آزادی قدس شریف خواهد بود.

محمد مخبر شامگاه دوشنبه ۱۴ خرداد، با حضور در منزل خانواده شهید حسین امیرعبداللهیان، ضمن تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت وزیر امور خارجه فقید گفت: اگر چه امروز جای این شهدا در میان ما خالی است، اما شهادت عزت ابدی بود که به سبب مجاهدت‌های این عزیزان روزی آنها شد و از این جهت باید به حال‌شان غبطه خورد.

سرپرست ریاست جمهوری افزود: دولت و مردم قدردان زحمات و مجاهدت‌های شهدای خدمت هستند و در میان این شهدا، شهید امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه پر کار ما بود که در مدت زمان خدمت اثری کم نظیر در تقویت روابط کشورمان با همسایگان، ثبات منطقه، گسترش توان جبهه مقاومت و رسوایی رژیم کودک‌کش صهیونیستی داشت.

وی، شهید امیرعبداللهیان را دیپلماتی انقلابی معرفی کرد که در قریب به هزار روز سکانداری دستگاه سیاست خارجی با مشی میدان‌داری و انقلابی‌گری نه تنها برای تقویت روابط ایران با کشورهای شرق و غرب دنیا کوشید بلکه توانست ثبات را به منطقه هدیه کند و مورد ستایش بسیاری سیاستمداران منطقه و جهان قرار گیرد.

سرپرست ریاست جمهوری تصریح کرد: در ماه‌های اخیر که جهان نظاره‌گر جنایات صهیونیست‌های کودک‌کش بود، شهید امیرعبداللهیان با مجاهدت‌های شبانه‌روزی، اجماع منطقه‌ای و بین‌المللی علیه رژیم اشغالگر قدس ایجاد کرد که این اتفاق تیشه‌ای محکم بر ریشه غاصبین قدس زد.

مخبر همچنین با تاکید بر نقش ممتاز شهید امیرعبداللهیان در دولت، حرفه‌ای‌گری در کار، فروتنی، بلندنظری و توجه لحظه به لحظه به اوامر ولی امر مسلمین جهان را از ویژگی‌های شخصیتی وزیر امور خارجه شهید دانست که حتی منتقدان و مخالفان وی نیز بر آن صحه می‌گذارند.

سرپرست ریاست جمهوری در پایان تاکید کرد: مسیر روشن شهید امیرعبداللهیان با تربیت نسلی که در دستگاه دیپلماسی راه او را سرلوحه خود قرار دادند، ادامه خواهد داشت و یقیناً ثمره مجاهدت‌های او روزی با آزادی قدس شریف برای جهانیان نمایان خواهد شد.