سرپرست ریاست جمهوری با بیان اینکه به عنوان یاران رئیس جمهور شهید، برای حفظ میراث ایشان باید در دو عرصه تلاش کنیم، اظهار داشت: عرصه اول برگزاری سالم، امن و مشارکتی انتخابات و عرصه بعدی تداوم فعالیت‌های دولت به شکل جهادی و بدون هیچ‌گونه خلل و کندی است.

محمد مخبر در جلسه روز چهارشنبه هیات دولت، ضمن تسلیت دوباره سالروز رحلت امام راحل و نیز گرامیداشت یاد شهدای یوم‌الله ۱۵ خرداد، با بیان اینکه بالاترین افتخار شخص شهید رئیسی و دولت مردمی تبعیت کامل از رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و هست، تصریح کرد: در انتخابات پیش‌رو نیز فرمایشات و منویات ایشان نصب‌العین همه اعضای دولت است.

سرپرست ریاست جمهوری با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر زمینه‌سازی برای مشارکت پرشور مردم در انتخابات و برگزاری انتخابات در امنیت و سلامت کامل افزود: در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز که از سوی دولت مردمی برگزار شد، رئیس جمهور شهید تاکید جدی بر سلامت کامل فرآیند برگزاری انتخابات و عدم هرگونه فعالیتی له یا علیه نامزدها از سوی مسئولان اجرایی داشتند که این تاکیدات به حمدالله به بهترین نحو رعایت شد.

مخبر با بیان اینکه ما به عنوان یاران رئیس جمهور شهید، برای حفظ میراث ایشان باید در دو عرصه تلاش کنیم، اظهار داشت: عرصه اول برگزاری سالم، امن و مشارکتی انتخابات و عرصه بعدی تداوم فعالیت‌های دولت به شکل جهادی و بدون هیچ‌گونه خلل و کندی است.

سرپرست ریاست جمهوری تصریح کرد: این دولت تا روز و ساعت آخر که کار به دولت بعدی سپرده شود، کارها را با همان روحیه جهادی رئیس جمهور شهید ادامه خواهد داد و با هر مدیر یا فردی که در کارها تعلل ورزیده یا اخلال ایجاد کند، برخورد خواهد شد.

مخبر در ادامه سخنانش با اشاره به دغدغه‌های رئیس جمهور شهید در زمینه ضرورت صیانت از محیط زیست در توسعه، از رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خواست تا با جدیت این راهبرد شهید دکتر رئیسی را دنبال کند.

سرپرست ریاست جمهوری همچنین به وزیر صنعت، معدن و تجارت ماموریت داد تا جلسات ستاد تنظیم بازار را به شکل یک روز در میان برگزار کرده و گزارش پایش بازار را به شکل مستمر به وی ارائه کند.

مخبر در بخش دیگری از سخنانش با تشکر از سفر منطقه‌ای سرپرست وزارت امور خارجه تاکید کرد: دیپلماسی فعال و حمایت از حقوق مردم مظلوم فلسطین راهبرد اساسی جمهوری اسلامی ایران و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است که با جابجایی دولت‌ها تغییر نکرده و همه موظف به پیگیری جدی آن هستیم.

سرپرست ریاست جمهوری در بخش پایانی سخنانش با اشاره به حساسیت رئیس جمهور شهید نسبت به پیگیری وضعیت و بهبود شرایط کاری فعالان صنایع دستی، ضمن تاکید بر تلاش برای اجرایی شدن دستورات رئیس جمهور شهید در این زمینه، گفت: صنایع دستی جزو مزیت‌های کشور است؛ در این عرصه علاوه بر اینکه ایجاد اشتغال با کمترین سرمایه‌گذاری انجام می‌شود، همه اعضای خانواده می‌توانند مشغول کار شده و در ضمن، به حفظ فرهنگ، هنر، آداب و رسوم محلی و ملی نیز کمک کنند.