اعضای هیات رئیسه اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران با حجت‌الاسلام حمزه خلیلی معاون اول قوه قضائیه دیدار و گفتگو کردند.

در این جلسه  جعفر کوشا رئیس اسکودا در سخنانی ضمن بیان تاریخچه‌ای از فعالیت اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران به موضوع تاخیر در برگزاری انتخابات این اتحادیه اشاره کرد و خواستار برگزاری هرچه سریعتر این انتخابات شد.

 کوشا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اسکودا نقش هماهنگ کننده کانون‌های وکلای دادگستری را برعهده دارد، از آمادگی این اتحادیه برای همکاری با دستگاه قضایی در موضوعات حقوقی و تدوین قوانین و مقررات مرتبط با آن خبر داد.

نواب رئیس و بازرس اسکودا نیز در این دیدار ضمن تقدیر از همکاری و همدلی قوه قضائیه با کانون‌های وکلای دادگستری خواهان تعیین تکلیف هرچه سریعتر انتخابات اسکودا با لحاظ برخی سازوکارهای مشخص شدند.

 بهنام حبیب‌زاده مومن رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز هم در این دیدار با بیان اینکه کانون‌های وکلای دادگستری خود را جزئی از دستگاه قضایی می‌دانند، بر توسعه همکاری‌ها میان طرفین تاکید کرد و در عین حال خواهان تسهیل در برگزاری انتخابات اسکودا شد.

 بهزاد پورسید معاون حقوقی قوه قضائیه نیز در این دیدار با اشاره به ماهیت حقوقی و حدود اختیارات اسکودا و ارتباط آن با کانون‌های وکلای دادگستری بر فراهم شدن الزاماتی به منظور برگزاری انتخابات اسکودا تاکید کرد.

در این دیدار نیز حجت‌الاسلام حمزه خلیلی معاون اول قوه قضائیه در سخنانی با بیان اینکه دستگاه قضایی به دنبال تحقق عدالت در کشور است، گفت: ما در این مسیر کانون‌های وکلای دادگستری را جزئی از خود می‌دانیم.

معاون اول قوه قضائیه، تاخیر در برگزاری انتخابات اسکودا را مسئله‌ای کوچک عنوان کرد و با بیان اینکه این مسئله با برگزاری جلسات کارشناسی قابل رفع است، دستور داد نشستی کارشناسی برای این منظور میان دستگاه قضایی و کانون‌های وکلای دادگستری تشکیل شود تا پس از رفع اشکالات موجود، انتخابات اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران برگزار شود.