معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با اشاره به ازدحام مردم در زمان تشییع اموات در آرامستان اراک، گفت: مقرر شد فردی که امور متوفی را انجام می دهد، در مراجعه برای تحویل میت، ۲۵ کارت تردد دریافت کند و باقی همراهان تماما در بیرون فضای آرامستان حضور داشته باشند.

بهروز اکرمی ششم آبانماه در ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی با اشاره به نمایشگاه خودرویی که هفته گذشته در شهرستان خمین برگزار شد، گفت: اتفاق رخ داده در خمین به هیچ عنوان قابل قبول نیست، به همین دلیل فرماندار شهرستان همه ابعاد موضوع را بررسی و گزارش را مکتوب به ستاد ارسال کند.

وی با اشاره به بازدید روز گذشته از سطح شهر اراک اظهار کرد: وضعیت استفاده از ماسک در شهر اراک مطلوب بود و اصناف نیز رعایت می کنند، اما آرامستان اراک بین ساعات ۸ تا ۱۴ در زمان تشییع اموات درگیر مشکلاتی است.

وی تصریح کرد: در بازه زمانی مذکور که فرد متوفی تحویل بازماندگان شده و تشییع می شود حدود ۸۰۰ تا هزار نفر در یک محل جمع می شوند که بسیار خطرناک است، بر همین اساس مقرر شد که فردی که امور متوفی را انجام می دهد، در مراجعه برای تحویل میت، ۲۵ کارت تردد دریافت کند و باقی همراهان تماما در بیرون فضای آرامستان حضور  داشته باشند، البته برای جلوگیری از تجمع در مقابل درب ورودی این مجموعه برای ۷۲ ساعت پلیس مستقر باشد، تا تجمعی صورت نگیرد و افراد در خودروهای خود تا زمان تشییع حضور داشته باشند.

اکرمی با بیان اینکه دورکاری کارمندان و پرسنل ادارات صرفا برای افراد دارای بیماری زمینه ای و افراد در معرض خطر اعمال خواهد شد و افراد سالم باید در محل کار خود حاضر شوند، در خصوص تامین اکسیژن مراکز درمانی گفت: دانشگاه علوم پزشکی اراک با سازمان مدیریت و برنامه ریزی جلسه داشته باشند و سازمان هر کمکی که می تواند برای رفع کمبود بکار گیرد.

اکرمی تاکید کرد: فرمانداران به هیچ عنوان نمی توانند راسا اقدام به صدور مجوز برای تجمعات داشته باشند و باید هماهنگی لازم حتما با ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان انجام گیرد.