مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بستری بیش از هزار و ۴۰۰ بیمار در بیمارستان های استان خبر داد و از قرمز شدن وضعیت استان ابراز نگرانی کرد.

 دکتر روح الله حسینی بعد از ظهر جمعه در جمع خبرنگاران از بررسی ۳۶۴ هزار و ۵۸۶ آزمایش در آزمایشگاه‌های تشخیصی مولکولی استان از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ تا نهم آبان سال جاری خبر داد و افزود: تاکنون ابتلای قطعی ۸۵ هزار و ۸۶۶ بیمار در فارس به اثبات رسیده و هزار و ۴۰۰ نفر نیز در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

او با ابراز تأسف جان باختن ۱۹ هم استانی در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: جمع جان باختگان بیماری کووید ۱۹ در فارس از ابتدای شیوع تا امروز به هزار و ۳۸۷ نفر رسیده است.

دکتر حسینی ادامه داد: تاکنون ۷۳ هزار و ۶۲۲ نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها مرخص یا از قرنطینه خانگی خارج شده‌اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه اضافه کرد: بر اساس آخرین آمارها، هم اکنون هزار و ۴۲۶ بیمار مشکوک و علامت دار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۸۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری بوده و خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

او با ابراز نگرانی از افزایش روند شیوع بیماری کووید ۱۹ و همچنین افزایش افراد نیازمند به بستری در بیمارستان در فارس ضمن ابراز نگرانی از این ‌روند افزایشی، گفت: با اشغال ۹۰ درصد تخت‌های بستری پیش بینی شده در استان سیستم درمان در آستانه وضعیت قرمز قرار دارد و از مردم استان خواست تا حتماً اصول بهداشتی را رعایت کرده و با استفاده از ماسک از خانه تا خانه، شستشو و ضدعفونی کردن مرتب دست‌ها و رعایت فاصله گذاری فیزیکی، به یاری نظام سلامت آمده در حفظ سلامتی خود و دیگران بکوشند.