عضو کمیسیون برنامه، بودجه مجلس گفت: بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح تأمین کالاهای اساسی گروه های هدف باید در بودجه سال آتی در نظر بگیریم.

جبار کوچکی نژاد صبح جمعه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دولت در صورت عدم اجرای طرح تأمین کالاهای اساسی مردم، به اشد مجازات تنبیه می‌شود، گفت: مطابق با این طرح قرار است ماهانه مبلغ ۱۲۰ هزار تومان به افرادی که از جایی حقوق نمی‌گیرند پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه برای جمعیتی که حقوق بگیر هستند نیز ماهانه ۶۰ هزار تومان به صورت کارت اعتباری پرداخت می‌شود که حق برداشت نقدی از آن را ندارند، افزود: این افراد می‌توانند تنها کالاهای اساسی تأیید شده توسط وزارت تعاون را تهیه کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: برای افزایش سرانه گروه‌های هدف، باید مبلغ بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح تأمین کالاهای اساسی مردم در بودجه ۱۴۰۰ در نظر بگیریم.

کوچکی‌نژاد با اشاره به اینکه دولت می‌تواند برای حل مشکلات ارزی خود تهاتر کند، ادامه داد: تهاتر برای کم‌کردن وابستگی دولت به دلار آمریکایی راه حل مناسبی است و دولت می‌تواند در صورت ایجاد اختلال در مسیر ارزی از این طریق مشکلات خود را رفع کند و از طرق مختلف مبادلات خود را انجام دهد.

نماینده رشت در مجلس با بیان اینکه هزار کیلومتر کابل برای توانیر استان گیلان گرفته شده تا در روستا کابل خودنگهدار وصل شود، گفت: برای حل مشکل آب شرب نیز تصفیه خانه دوم رشت در سنگر به بهره‌برداری رسیده اما برای انتقال آب باید ۱۸ ایستگاه در رشت احداث شود.

وی با بیان اینکه انجام مطالعات جهت احداث سد بالای دو رودخانه رشت انجام شده است، بیان کرد: این سد ظرفیت نگهداری از ۲۰ میلیون مترمکعب آب را در خود دارد و برای حل مشکل فاضلاب رودخانه‌ها نیز قرار است آنها را به صورت مداوم جمع‌آوری کنیم.