فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اصفهان با شرح چگونگی دستگیری دو فردی که قصد جدا کردن کاشی‌های سقاخانه چهارراه نقاشی را داشتند، خطاب به تمام شهروندان اعلام کرد: داخلی ۱۱ شماره تلفن ۳۲۲۴۱۱۶۰ به ‌صورت ۲۴ ساعته پذیرای گزارش شهروندان اصفهان در خصوص آسیب رساندن به میراث‌های فرهنگی است.

عبدالرضا عرب بافرانی ، اظهار کرد: پنجشنبه، هشتم آبان ماه گشت کلانتری ۱۱ خیابان استانداری، طی تعاملاتی که با یگان حفاظت از میراث فرهنگی داشت و آموزش‌هایی که رد و بدل شده بود، به  دو نفر که در حال کندن کاشی‌های سقاخانه چهارراه نقاشی بودند مظنون می‌شوند و آن‌ها را دستگیر می‌کنند.

وی ادامه داد: این دو نفر اظهار می‌کنند که کارگر روزمزد هستند و فردی آن‌ها را سوار کرده و با نردبان و پتک و قلم سر چهارراه نقاشی پیاده کرده و گفته این کاشی‌ها را جدا کنید، کارتان که تمام شد می‌آیم دنبالتان و ۲۰۰ هزار تومان هم به شما می‌دهم!

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر این دو نفر دستگیر و بازجویی شده‌اند و طی هماهنگی‌ که با مقام قضایی داشتیم، کارهای مربوط به تشکیل پرونده برای آن‌ها در یگان حفاظت میراث فرهنگی نیز در حال انجام است.

عرب بافرانی یادآور شد: با توجه به اینکه این دو نفر کارگر روزمزد هستند در صدد شناسایی فردی که آن‌ها را برای سرقت کاشی‌ها اجیر کرده بوده هستیم تا به سرنخ  اصلی برسیم.

وی خطاب به شهروندان و دوستداران میراث فرهنگی گفت: داخلی ۱۱ شماره تلفن ۳۲۲۴۱۱۶۰ به‌صورت ۲۴ ساعته در خدمت شهروندان اصفهانی است تا گزارش‌های مربوط به هرگونه آسیب رساندن به میراث‌های فرهنگی را دریافت و به آن‌ها رسیدگی کند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در شهرستان‌ها نیز شماره تلفن مسئولان یگان حفاظت از میراث فرهنگی به نیروی انتظامی و بسیج داده‌ شده، ضمن اینکه در صورت تماس با ۱۱۰ نیز به خاطر تعاملاتی که بین گشت‌های کلانتری با یگان حفاظت از میراث فرهنگی وجود دارد، این موارد قابل‌پیگیری است.