رئیس اتحادیه مرغ فروشان خراسان شمالی از دو نرخی شدن قیمت مرغ طی یکی دو روز گذشته در این استان خبر داد.

قاسم زاده ، با اشاره به اینکه قرار بر این بود تا از روز ششم آبان ماه در این استان مرغ با قیمت تنظیم بازار به فروش برسد، گفت: در روز چهارشنبه هفتم آبان ماه مرغ در بازار وجود نداشت.

وی افزود: در روز پنج شنبه و جمعه هفته گذشته مرغ وارد بازار شد اما مرغ تولید خارج استانی بود که با قیمت مصوب به فروش نرسید.

قاسم زاده با بیان اینکه از امروز مرغ تنظیم بازار وارد بازار خراسان شمالی شده است، ادامه داد: میزان مرغ تنظیم بازار که امروز وارد استان شده است ۱۷ تن است که شش تن و ۲۸۰ کیلوگرم در بجنورد به فروش می رسد  این در حالی است که نیاز خراسان شمالی به مرغ طی روز ۵۵ تن می باشد که ۲۰ تا ۲۵ تن از این نیاز متعلق به مرکز استان است.

به گفته وی علاوه بر آن طی امروز مقداری مرغ نیز به صورت آزاد وارد بازار شده است که مرغ آزاد با قیمت ۲۴ هزار ۳۰۰ تومان و مرغ تنظیم بازار ۱۹ هزار و ۷۵۰ تومان به فروش می رسد.

این مقام مسئول با تصریح بر اینکه دو نرخی شدن مرغ مشکلات زیادی را هم برای مردم و هم برای توزیع کننده به وجود آورده است، توضیح داد: مردم نمی دانند که با قیمت دو نرخی مرغ چه کنند و از سوی دیگر به میزان لازم مرغ تنظیم بازار در استان وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: دونرخی شدن قیمت گوشت مرغ مشکل نظارت و زمینه چرخه تخلف را فراهم خواهد کرد.

رئیس اتحادیه قصابان و مرغ فروشان خراسان شمالی گفت: پیشنهادی ارائه شد تا برای جلوگیری از فروش گوشت مرغ به صورت دو نرخی و برای جلوگیری از بروز تخلفات رقمی را میان قیمت مصوب تنظیم بازار و قیمت آزاد یعتی حدود ۲۲ هزار تومان انتخاب شود اما مورد موافقت قرار نگرفت.