رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به قرار گرفتن ۶ شهر استان در وضعیت قرمز کرونا، گفت: با افزایش شمار بیماران بستری استان، در مجموع گلستان به وضعیت قرمز کرونا بازگشت.

عبدالرضا فاضل در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا گلستان، اظهار کرد: در ۶ هفته گذشته وضعیت خوبی از نظر شیوع کرونا در استان داشتیم اما در حال حاضر با کمی افزایش بیماران بستری در بیمارستان‌ها روبه‌رو هستیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۳۳۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۵۸ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه و ۲۹ بیمار به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: شهرهای آزادشهر، بندر ترکمن، بندر گز، گرگان، مینودشت و مراوه‌تپه در وضعیت قرمز کرونا هستند.

فاضل افزود: رامیان، کلاله، گالیکش و گنبدکاووس در وضعیت نارنجی و مابقی شهرها در وضعیت زرد کرونا قرار دارند.

وی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳ بیمار مبتلا به کرونا در استان جان خود را از دست دادند و با این تعداد، شمار جان‌باختگان ناشی از کرونا در استان به ۱۰۲۴ نفر رسید.

فاضل خاطرنشان کرد: طی دو هفته اخیر استان گلستان کمترین آمار فوتی کرونا را در سطح کشور داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: با توجه به روند افزایشی بیماران، نگران بالا رفتن بیماران بستری طی هفته‌های آینده هستیم که نیاز است مردم عزیز استان همکاری لازم را در جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند.