معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: تا زمانی که مصوبه تعطیلی پنجشنبه‌های استان از طریق وزارت کشور ابلاغ نشود، طرح اجرایی نمی‌شود.

 علی درویش پور روز یکشنبه ۱۱ آبان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرایط استان البرز در پیک سوم شیوع کرونا مساعد نیست و متاسفانه روند افزایشی همچنان ادامه دارد.

جانشین ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه البرز و تهران از لحاظ جغرافیایی و … اشتراکات زیادی دارند به همین دلیل محدودیت‌هایی که در پایتخت اعمال می شود در البرز هم باید اجرایی شود، گفت:  روزانه حدود ۴۰۰ هزار نفر میان دو استان تهران و البرز تردد دارند.

این مسئول با بیان اینکه تراکم جمعیت استان البرز ۱۱ برابر تراکم جمعیت متوسط کشوری است، توضیح داد: علاوه بر این البرز  مسیر تردد ۱۴ استان کشور هم است که این لزوم اعمال محدودیت‌های جدی در شرایط فعلی را بیشتر می‌کند.

درویش پور با اشاره به اینکه با رایزنی‌های صورت گرفته در نهایت مقرر شد برای البرز و تهران محدودیت‌های یکسانی دیده شود، گفت: با این تفاسیر پس از ابلاغ این مصوبه حضور ۵۰ درصد پرسنل در ادارات استان البرز کاهش خواهد داشت و همچنین پنجشنبه‌ها نیز در البرز تعطیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه کلیات طرح در ستاد ملی بررسی و تأیید شده است، اظهار کرد: تا مادامی که این طرح ابلاغ نشود اجرایی نخواهد شد اما به محض وصول روند اجرایی را در دستور کار قرار خواهیم داد.

این مسئول در بخش دیگری با اشاره به اینکه شهرستان نظرآباد جزو ۴۶ شهرستانی است که در هفته جاری با محدودیت‌های سختگیرانه مواجه خواهد شد، ادامه داد: اصناف و مشاغل این شهرستان از امروز به مدت یک هفته تعطیل خواهد بود.

درویش پور توضیح داد: البته مشاغل ضروری از جمله درمانگاه‌ها، داروخانه‌ها، نانوایی‌ها، فروشگاه‌ها و فعالیت‌هایی که مستقیماً با تامین مایحتاج مردم سروکار دارند اجازه فعالیت دارند اما سایر مشاغل ۲ ، ۳ و ۴ تعطیل خواهد بود.