استاندار ایلام در شورای عمومی فرهنگ استان گفت: وقتی ما در ارتباط با موضوعی تصمیم گیری می‌کنیم و انتظار داریم مردم به آن عمل کنند ابتدا بایست خود ما در انجام آن کار پیشگام باشیم تا موضوع به شکل صحیح در بطن جامعه عملیاتی شود. همچنین ضروری است رسانه‌ها رد خروجی مصوبات در بطن جامعه را بگیرند و جایی که دستورالعمل‌ها و پروتکل‌ها رعایت نمی‌شود را شفاف سازی کند.

قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان که با حضور نماینده محترم ولی فقیه در استان و دیگر اعضا در دفتر امام جمعه ایلام برگزار شد با اشاره به اینکه در امور فرهنگی و مذهبی محوریت کار با نماینده ولی فقیه در استان است، گفت: الحق و انصاف امام جمعه ایلام در تمام امور و کارهای استان بویژه در بحث کرونا پیشگام بوده و هستند و از این بابت تشکر می‌کنم. 

وی در ادامه مسجد محوری را یک اصل اساسی در زندگی همه دانست و گفت: در این خصوص محلاتی که مد نظر امام جمعه محترم هست تعیین شود و ما هم در واگذاری زمین و ساخت و ساز کمک می کنیم و البته سعی شود از کمک خیرین و مردم برای مشارکت‌ در امر خیر نیز استفاده بشود. در این راستا پیشنهاد می‌شود که محل ساخت مساجد در مکان‌هایی باشد که مردم بیشترین دسترسی به آنجا را داشته باشند.

استاندار ایلام به موضوع کرونا در استان پرداخت و گفت: امروز کرونا به طرز نگران کننده‌ای زندگی همه را به خطر انداخته است و همه باید در قبال شرایط پیش آمده احساس مسئولیت بکنیم.

وی در ادامه با تاکید بر لازم اجرا بودن مصوبات ستاد کرونا، گفت: اولین مجری و اجرا کننده این مصوبات باید مسئولان و کسانی باشند که این مصوبات را ایجاد و تنظیم می‌کنند.

وی افزود: وقتی ما در ارتباط با موضوعی تصمیم گیری می‌کنیم و انتظار داریم مردم به آن عمل کنند ابتدا بایست خود ما در انجام آن کار پیشگام باشیم تا موضوع به شکل صحیح در بطن جامعه عملیاتی شود.

سلیمانی‌دشتکی با اشاره به نشست مشترک شورای تامین و ستاد کرونای استان گفت: در این نشست تصمیمات بسیار خوبی گرفته شد اما بایست این تصمیمات با فوریت در اختیار صدا و سیما و رسانه‌ها برای آگاهی بخشی به مردم قرار می گرفت که انجام نشد! 

وی در ادامه بر نظارت جدی در اجرایی شدن مصوبات تاکید کرد و گفت: وقتی تصمیمی گرفته می شود واحد مربوطه مسئول پیگیری مصوبه تا به سرانجام رسیدن آن باشد و در پایان گزارش کار را به ستاد ارائه دهد.

استاندار ایلام در ادامه از اصحاب رسانه و فضای مجازی برای نظارت‌ بر اجرای مصوبات درخواست کمک کرد و گفت: اینجا نقش رسانه مهم است و باید رد خروجی مصوبات در بطن جامعه را بگیرد و جایی که دستورالعمل‌ها و پروتکل‌ها رعایت نمی‌شود را شفاف سازی کند و البته این امر بایست با تعهد و دلسوزی بالا در جهت بهتر شدن امور باشد.

وی در ادامه با اشاره به مشارکت خوب و بالای مردم در اوایل کار ستاد کرونا گفت: در ابتدای کار مردم با تشکیل پویش‌های مختلف کمک بسیار خوبی به ستاد کرونا دادند و در برهه‌هایی از زمان نیز نتایج بسیار مثبتی در کنترل‌ اوضاع گرفتیم و امروز باز نیازمند این مشارکت و حمایت‌ها هستیم.

وی افزود: البته این کمک‌ها در امر ساخت زائر سرا توسط مردم و خیرین نیز اتفاق افتاد اما یک موضوعی که در این بین است ما هم باید قدردان مردم و خیران باشیم.

نماینده عالی دولت در استان با طرح این سوال که ما چند بار بابت این کارهای خوب از مردم تشکر کرده‌ایم؟! چند بار نتایج حاصله را بنام بانیان حرکت که مردم و خیرین بودند تمام کردیم، افزود: متاسفانه برخی اوقات در گزارش‌ها اسمی از بانیان کار امور خیر برده نمی‌شود و به نوعی این کارها مصادره شده و این اشتباه است.

وی افزود: درست است هر کسی که در امر خیر قدم می‌نهد، برای رضای خدا این امر نیکو را انجام می دهد و شاید نخواهد هم اسمی از او برده شود اما این وظیفه ماست به رسم قدرشناسی و به جهت ایجاد انگیزه بیشتر از آنها به نیکی یاد کنیم.

سلیمانی دشتکی به پیشنهاد نماینده ولی فقیه در استان در تشکیل قرارگاه کمک‌های مومنانه اشاره کرد و گفت: این یک پیشنهاد خوب و ارزشمندی است و در این راستا به فرمانداران و ائمه جمعه استان گفته‌ایم که این قرارگاه را در شهرستان‌ها تشکیل بدهند و در استان نیز محوریت و مسئولیت این قرارگاه با امام جمعه محترم ایلام است و از مردم و خیرین تقاضا داریم در این امر خیر مشارکت داشته باشند.