قائم مقام شهردار بجنورد ایجاد زیرساخت های شبکه فیبر نوری در حوزه شهری بجنورد را نیاز کنونی دانست.

احمد مقدمی، افزود: به منظور سرعت بخشیدن، خدمات رسانی بیشتر و دقیق تر به شهروندان ایجاد زیرساخت های شبکه فیبر نوری ضروری و حیاتی است.

وی ادامه داد: ایجاد شبکه فیبر نوری از پروژه های سرمایه ای شهر محسوب می شود که تحقق این مهم بستر لازم برای ارائه خدمات آنلاین و پرسرعت  به شهروندان را فراهم می کند.

وی با اشاره به اینکه اغلب شبکه ها در مقیاس وسیعی از فیبر نوری استفاده می کنند، تاکید کرد: یکی از زیرساخت های مهم توسعه خدمات الکترونیک و رسیدن به اهداف شهر هوشمند، توسعه شبکه فیبر نوری است.

مقدمی گفت: تمامی خدمات لازم به شهروندان با بهره گیری از زیرساخت های فناوری و هوشمند ارایه می شود.

وی تصریح کرد: گستردگی شهر، رشد و توسعه روزافزون خدمات و طیف وسیع خدمات شهرداری، مجموعه مدیریت شهری را به سمت تامین زیرساخت های شهری هوشمند، سوق داده است.

وی تصریح کرد: فراهم کردن زیر ساخت های ارتباطی، نگاه  راهبردی  مدیریت شهری و شورا و تربیت نیروی انسانی به تحقق شهری هوشمند کمک می کند.

قائم مقام شهردار بجنورد با بیان اینکه مدیریت شهری علاقمند است تا زمینه خدماتی که به شهروندان ارائه می دهد به صورت الکترونیکی، آنلاین، ۲۴ ساعته باشد، گفت: ایجاد میز الکترونیکی، ارائه خدمات در پورتال های شهرداری، راه اندازی پنجره واحد بین مناطق شهری و سازمان ها از مزیت های فیبر نوری به شمار می رود.

وی اظهار کرد: شبکه فیبر نوری باعث کاهش هزینه و ترافیک و ارائه خدمات در بالاترین سرعت به شهروندان شده و توسعه پایدار و رضایت عمومی را به دنبال دارد.

مقدمی بیان کرد: استفاده از فناوری نوین با بهره گیری از ظرفیت های فیبر نوری در زمینه روان سازی امور شهری یکی از موضوع های مهم و حیاتی برای مدیریت شهری است.