درحالی که کارگروه تنظیم بازار استان اصفهان در تاریخ ۲۹ مهر ماه قیمت مرغ گرم را هر کیلو ۲۲ هزار تومان تصویب کرد، اما این نرخ در شهرستان اردستان رعایت نمی‌شود و هر کیلو مرغ گرم، حداقل ۲۷ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.

مغازه‌های سطح شهر به اتفاق می گویند که مرغ با نرخ بالایی به سطح عرضه می رسد و آنها هم ناچارند محصول خود را به قیمت بالایی عرضه کنند.

یکی از مغازه داران، گفت: مرغ گرم را امروز ۲۵ هزار و ۵۰۰ برای ما فاکتور کردند که با این قیمت و احتساب سود خرده فروشی مرغ را باید ۲۷ هزار تومان بفروشیم؛ متاسفانه با وجود تاکیداتی که مسئولان داشتند هنوز شاهد افزایش قیمت مرغ و کاهش عرضه هستیم.

یکی از شهروندان نیز با گلایه از افزایش قیمت ها، گفت: مسئولان شهرستان همواره اعلام می کنند که اردستان قطب تولید گوشت سفید استان است، اما هیچ گاه این ظرفیت کمکی به شهروندان نکرده و قیمت مرغ در شهرستان همیشه بیشتر از دیگر شهرها است.

وی اضافه کرد: متاسفانه هنوز به پایان ماه نرسیده، حقوقمان تمام می شود و این موضوع باعث شده بسیار از اقلام و نیازهای اساسی را از زندگی خود حذف و یا محدود کنیم.

فاکتورهای صوری در کشتارگاه عامل گرانی مرغ است

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان نیز در این باره به ایسنا، گفت: یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت مرغ در بازار صدور فاکتورهای صوری توسط کشتارگاه های مرغ است.

رضا باقری اظهار کرد: شاید یکی از دلایل اصلی آن کمبود مرغ گرم است. وضعیت قیمت ها همچنان افزایشی است و بعد از جلسات متعددی که برگزار شده، کاهش قیمتی را شاهد نیستیم.

وی با بیان اینکه اداره صنعت می تواند جلوی ورود مرغ با قیمت بالا را به شهرستان بگیرد، اما این موضوع خود باعث مشکلات اجتماعی خواهد شد، افزود: یکی دیگر از دلایل اصلی افزایش قیمت ها صدور فاکتورهای صوری در کشتارگاه های مرغ است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت اردستان با بیان اینکه در یک ماه گذشته اداره صنعت بیش از ۱۱ تن مرغ منجمد را برای تنظیم بازار بین شهروندان توزیع کرده است، گفت: اگر توزیع این گونه اقلام ادامه دار باشد، قطعا تاثیرگذار است، اما متاسفانه مرغ منجمد نیز به صورت مرتب توزیع نمی شود.

باقری ادامه داد: در حال حاضر در شهرستان اردستان مشکل روغن نباتی وجود دارد که با رایزنی های صورت گرفته در این هفته ۸ تن روغن بین مردم توزیع خواهد شد.