رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: پس از تلاش هفت ساعت آتش‌نشانان، آتش جنگل‌های روستای چیر خاموش شد.

مجید امیرفضلی ، با اشاره به آتش‌سوزی در جنگل‌های روستای چیر، اظهار کرد: روز گذشته در نزدیکی ظهر پس از تماس شهروندان مبنی بر آتش‌سوزی در روستای چیر، آتش‌نشانان از ایستگاه‌های یک، ۲ و ۶ با شش دستگاه ماشین‌آلات اطفا بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی افزود: گستردگی آتش‌سوزی در این روستا بسیار زیاد بود، به ‌طوریکه از آتش‌نشانانی که در وقت استراحت بودند نیز درخواست شد که در محل حضور داشته و به نیروهای حاضر کمک کنند.

این مسئول، مساحت تقریبی آتش‌سوزی در جنگل‌ها را ۳ هکتار اعلام کرد و ادامه داد: کل زمان اطفای حریق حدود هفت ساعت به طول انجامید و در نهایت در ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه حریق کنترل شد.

امیرفضلی با بیان اینکه علت آتش‌سوزی توسط کارشناسان در دست بررسی است، تصریح کرد: اغلب این آتش‌سوزی‌ها هر چند به صورت غیرعمدی اما توسط عامل انسانی رخ می‌دهد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان یادآور شد: آموزش و ارتقای آگاهی عمومی تأثیر به‌سزایی در پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی در این عرصه‌ها دارد و نقش رسانه‌ها و وسایل ارتباط جمعی در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی از شهروندان درخواست کرد از انداختن و پرت کردن ته سیگار، چوب کبریت و بطری‌های فلزی و یا شیشه‌ای و حتی شیشه‌های شکسته در طبیعت و روشن کردن آتش بدون در نظر گرفتن نکات ایمنی جدا خودداری کنند.