مقام‌ تعیین‌شده از سوی دولت ترامپ، از امضای نامه‌ای که به تیم انتقالی جو بایدن اجازه می‌دهد تا رسما کارش را آغاز کنند، امتناع می‌کند و این نشانه‌ دیگری از عدم اذعان ترامپ به پیروزی بایدن است و می‌تواند در روند انتقال قدرت اخلال ایجاد کند.

به نوشته روزنامه واشنگتن پست،‌ هماهنگ‌کننده «اداره سرویس‌های عمومی» که نهادی کمتر شناخته‌شده و مسوول ساختمان‌های فدرال است، در زمان انتخاب شدن یک رئیس‌جمهوری منتخب ایفای نقش می‌کند.

این هماهنگ‌کننده اسنادی به امضا می‌رساند که رسما اختیار میلیون‌ها دلار را به تیم‌های انتقالی فرد برنده می‌دهد. علاوه بر این، دسترسی مقام‌های دولتی، فضای دفتری در آژانس‌ها و تجهیزات برای تیم‌های انتقالی فراهم می‌شود. در واقع چنین فرایندی، اعلامیه رسمی دولت فدرال آمریکا درباره پیروز رقابت ریاست جمهوری است.

اما تا عصر روز یکشنبه، حدود ۳۶ ساعت پس از آنکه رسانه‌ها جو بایدن را پیروز انتخابات اعلام کردند، امیلی مورفی، هماهنگ‌کننده این آژانس چنین نامه‌ای ننوشته است. و از آنجایی که شخص رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا به شکست در انتخابات اذعان نکرده است، دولت او هم هیچ نوع برنامه فوری برای امضای چنین نامه‌ای در دست ندارد.

این امر می‌تواند به اولین تاخیر در دوره گذار در تاریخ مدرن آمریکا تبدیل شود، بجز در سال ۲۰۰۰ که دیوان عالی آمریکا دستور بازشماری آراء در مناقشه میان ال گور و جورج بوش را در ماه دسامبر صادر کرد.

پاملا پنینگتون، سخنگوی اداره سرویس‌های عمومی با ارسال ایمیلی اعلام کرد: روند اثبات هنوز تکمیل نشده است و هماهنگ‌کننده این نهاد از قانون تبعیت می‌کند و تمام الزامات قانونی را محقق خواهد کرد.