رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: لغو موافقت اصولی برای تاسیس دانشگاه صنعتی در سال‌های صنعتی اتفاق افتاده و به دوران مسئولیت بنده برنمی‌گردد.

عزیز حبیبی در حاشیه سفر معاون وزیر علوم به اردبیل در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: از رسانه‌ها به عنوان قشر خواص انتظار می‌رود با تحلیل درست و کسب اطلاعات دقیق در مورد مسایل اظهارنظر کنند و مطالبه به حق مردم را با دوراندیشی پیگیری نمایند.
وی به روند پیگیری برای احداث دانشگاه صنعتی در استان اشاره و خاطرنشان کرد: مباحث راه‌اندازی این دانشگاه از سال ۸۶ مطرح بوده که در سفر رئیس جمهور وقت امام جمعه اردبیل درخواست راه‌اندازی آن را دادند که در همان سال شورای گسترش موافقت اصولی را صادر کرد.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: بلافاصله بعد از سفر هیئت دولت منابعی را برای تاسیس این دانشگاه اختصاص داد و زمین مناسب نیز در نظر گرفته شد که وزارت علوم نیز مجوز جذب ۲۰ هیئت علمی را برای این دانشگاه صادر کرد.
حبیبی گفت: با تغییر استاندار وقت و رفتن بنده از مسئولی دانشگاه محقق اردبیلی تا سال ۹۵ این موضوع مسکوت مانده و در نهایت در همان سال مجوزهای صادر شده برای دانشگاه صنعتی اردبیل ابطال شده است.
وی افزود: ما در دانشگاه محقق اردبیلی امکان راه‌اندازی رشته‌های فنی و مهندسی صنایع را داریم و به نظر می‌رسد وزارت علوم برنامه‌ای برای راه‌اندازی دانشگاه صنعتی را در اردبیل ندارد.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی بیان کرد: برای توسعه و تقویت دانشکده فناوری‌های نوین در نمین وزارت علوم متعهد شده تا امکانات و برخی زیرساخت‌ها را فراهم کند و توسعه تحصیلات تکمیلی نیز در این دانشکده مدنظر است.