یک نظرسنجی نشان داد، در پی اعلام جو بایدن به عنوان برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اعتماد جمهوریخواهان این کشور به سیستم انتخابات به شدت کاهش یافته در حالی که اعتماد دموکراتها به این سیستم افزایش یافته است.

در یک نظرسنجی صورت گرفته از سوی پولتیکو/مورنینگ کانسالت، ۷۰ درصد از پاسخگویان جمهوریخواه در پی اعلام جو بایدن به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌گویند اعتقادی به آزاد و عادلانه بودن انتخابات ۲۰۲۰ ندارند، در حالی که قبل از انتخابات ۳۵ درصد از رای دهندگان جمهوریخواه چنین عقیده‌ای داشتند. از سوی دیگر اعتماد به سیستم انتخابات در میان دموکراتهای آمریکا افزایش یافته و ۹۰ درصد دموکراتها حالا می‌گویند انتخابات آزاد و عادلانه بوده است، در حالی که قبل از انتخابات سوم نوامبر ۵۲ درصد از دموکراتها چنین نظری داشتند.

در میان جمهوریخواهانی که معتقدند انتخابات آزاد و عادلانه نبوده، ۷۸ درصد معتقد بودند که رای گیری پستی منجر به تقلب گسترده در میان رای دهنده‌ها شده و ۷۲ درصد نیز معتقد بودند که در برگه‌های رای دست برده شده؛ دو ادعایی که به طور مداوم در رشته توئیتهای دونالد ترامپ مطرح می‌شوند. همچنین اکثریت مردمی که معتقد به ناعادلانه بودن انتخابات بودند اکثریتی معادل ۸۴ درصد همچون دونالد ترامپ گفتند که انتخابات به نفع بایدن بوده است.

این کمبود اعتماد به سیستم انتخابات آمریکا سبب شده که جمهوریخواهان بیشتر نسبت به نتایج مردد باشند. اگرچه قبل از انتخابات تنها ۱۸ درصد جمهوریخواهان گفته بودند که نتایج انتخابات غیرقابل اعتماد خواهد بود حالا ۶۴ درصد از آنها در پی پیروزی بایدن چنین نظری دارند.

در مقابل ۸۶ درصد از دموکراتها می‌گویند که به نتایج انتخابات اعتماد دارند.

با این حال جمهوریخواهان به رغم عدم اعتمادشان به نتایج در خصوص اینکه آیا نتایج انتخابات تغییر خواهد کرد دو دسته هستند. ۳۸ درصد از جمهوریخواهان معتقدند که نتایج انتخابات لغو خواهند شد در حالی که ۴۵ درصد گفتند که چنین چیزی بعید است.

این نظرسنجی با پرسش از ۱۹۸۷ رای دهنده ثبت نام شده در فاصله ۶-۹ نوامبر انجام شد.