نام فرودگاه بین المللی بوشهر به فرودگاه بین المللی شهدای بوشهر تغییر یافت.

بنا بر اعلام روابط عمومی فرودگاه های بوشهر، به منظور زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای گرانقدر و بنا به پیشنهاد ریاست محترم هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و تایید مقام عالی وزارت راه و شهرسازی فرودگاه بین المللی بوشهر به نام شهدا مزین گردید.

از سال ۱۲۹۸ هجری شمسی -حدود ۱۰۰ سال قبل-، که اولین پروازهای بین المللی با هواپیمای کوچک شکل میگرفت، فرودگاه بوشهر احداث شد. در سال ۱۹۱۹ میلادی اولین پرواز که از اروپا عازم هندوستان بود، در مسیر پروازی جدید و در فرودگاههای خاکی بغداد -بوشهر- بندر لنگه و کراچی برای سوختگیری و سرویس، نشست و برخاست داشت و از اولین پروازهایی بودند که از خاک و آسمان ایران استفاده میکردند. با این حال از سوی دولت وقت ایران هیچگونه نظارت و کنترلی بر روی این قبیل پروازها وجود نداشت تا اینکه در سال ۱۳۰۴ بر اساس مصوبه دولت وقت؛ اجازه احداث فرودگاه و پرواز را به یک شرکت خارجی در چند شهر ایران از جمله بوشهر، بندر انزلی، کرمان و بندر عباس داده شد.

این طرح بعد از مدتی لغو شد تا اینکه پس از حدود دو سال توقف پروازها از سوی دولت ایران، مجدداً اجازه پرواز مشروط به حمل و ارسال محمولات پستی ایران به خارج از کشور به شرکتهای خارجی داده شد در سال ۱۳۰۸ با فرود یک فروند هواپیمای انگلیسی اولین پرواز خارجی شروع و شش ماه بعد  دومین هواپیمای کوچک مسافربری متعلق به شرکت هواپیمائی KLM هلند در این فرودگاه به زمین نشسته و پس از سوختگیری به سمت جاکارتا پرواز می کند. با رونق گرفتن بندر بوشهر، فرودگاه کوچک خاکی به تدریج توسعه یافته و امروز به صورت یکی از بزرگترین فرودگاه های مشترک نظامی-بازرگانی درآمده است و در طول صد سال اخیر همواره فعال و بهترین مسیر و کریدور هوائی غرب به جنوب شرقی آسیا بوده است.