مدیر گروه بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: این استان مدت زیادی است که همچنان در مدار قرمز شیوع ویروس کرونا قرار داد.

برزگر ، اظهارکرد: در حال حاضر وضعیت بروز ابتلا به ویروس کرونا در شهرهای بجنورد و شیروان قرمز بوده و در سایر شهرها همچون جاجرم نیز اگر میزان ابتلا به تعداد خیلی کمی افزایش یابد، وضعیت آن منطقه نیز قرمز خواهد شد.

وی تاکید کرد: علت اصلی اینکه مدتی است این استان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد این است که مردم استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را جدی نمی گیرند.

برزگر افزود: اگری سری به خیابان های تعدادی از شهرهای این استان همچون بجنورد زده شود، مردم نسبت به ماسک زدن و رعایت فاصله گذاری اجتماعی بی خیال شده اند.

وی ادامه داد: در یک برهه زمانی استفاده از ماسک در این استان مطلوب شده بود اما اکنون دوباره کمتر شده و به کمتر از ۶۰ درصد رسیده است.

این مقام مسئول تاکیدکرد: مردم نسبت به موضوع استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی بی خیال نباشند اما زمانیکه وارد فروشگاه ها، صف نانوایی ها می شویم، با چیزی غیر از آن مواجه می شویم.

طی چند روز گذشته رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفت و گو با ایسنا، گفت: تعداد موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در استان کاهش نیافته است.

دکتر سید احمد هاشمی در گفت و گو با ایسنا اظهارکرد: دو هفته ای در تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا و بستری ثبات ایجاد شده است و کاهش موارد بیماری را نداشته ایم.

وی افزود: بین ۱۶۰ تا ۱۷۵ نفر مکررا در بیمارستان های استان بستری می شوند و تعداد سه تا شش نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست می دهند.

هاشمی ادامه داد: طی هفته گذشته سه شهر سفید شد اما اکنون هیچ شهر سفیدی نداریم و یک شهر قرمز بود که هم اکنون دو شهر در استان قرمز هستند.

وی توصیه کرد: به تمامی هم استانی ها استفاده از ماسک تاکید ویژه می شود.

این مقام مسوول تاکید کرد: خطر بیماری برای افرادی که پر خطر هستند وجود دارد و می تواند سبب مرگ و میر شود و این افراد از حضور در تجمعات جلوگیری کنند و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.